رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران و فنلاند می‌توانند در بخش نفت و گاز همکاری کنند

رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران و فنلاند می‌توانند در بخش نفت و گاز همکاری کنند
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی ایران و فنلاند، به همکاری در زمینه نفت، گاز، مواد شیمایی، تجهیزات حمل و نقل و پتروشیمی علاقمند هستند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محسن جلال‌ پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران که به فنلاند سفر کرده است، در همایش اقتصادی ٢ کشور گفت:‌ ایران و فنلاند می‌توانند در بخشهایی همچون محیط زیست، آب، زیست فناوری، انرژیهای نو، صنایع دریایی، معادن، پتروشیمی و زمینه‌ های جدید همکاری کنند.

وی افزود: در سال ٢٠٠١ فنلاند خواستار تجدیدنظر در شیوه سنتی برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی بین ٢ دولت شد، همچنین آنها پیشنهاد کردند دو طرف بر روی فعالسازی بخش خصوصی متمرکز شوند.

جلال پور تصریح کرد: فعالان اقتصادی ٢ کشور، به همکاری در زمینه نفت، گاز، مواد شیمایی، دارو، نساجی، تجهیزات حمل و نقل، ماشین‌ آلات کشاورزی و غذایی، فلزات، مخابرات، کاغذ و چوب علاقمند هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، سیاستهای اقتصادی ایران را در جهت فعال کردن هرچه بیشتر بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: به صحنه آوردن حداکثری مردم و بنگاههای غیردولتی در اقتصاد، اتکا به تواناییهای داخلی ایران و نگاه به تقاضای بازار خارجی، از جمله سیاستهایی است که با این هدف در پیش گرفته شده است.

وی گفت: خوشبختانه این اجماع نظر در ایران میان بازیگران اصلی اقتصادی شکل گرفته که برای توسعه دیگر نمی‌توان تنها به دلارهای نفتی متکی بود، بلکه پیشرفت و توسعه، امروز به رشد بنگاههای بخش خصوصی بستگی دارد.

جلال‌ پور تاکید کرد:‌ ایران تنها یک بازار ٨٠ میلیونی نیست، ایران با جمعیت جوان و تحصیل‌کرده، با منابع غنی‌ و با مزیت انرژی تردید ناپذیرش، بی‌تردید سکوی تولید مناسبی برای نیاز بازار چند صد میلیونی اطراف خود است، ما دسترسی مناسبتری به آسیای میانه، روسیه، قفقاز، کردستان عراق، عراق و افغانستان داریم که این موارد می‌تواند عرصه همکاری سود‌ آوری برای تولیدات و خدمات مشترک ما باشد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۵۱۸