تجارت نفت از فروش آن با اهمیت تر است

تجارت نفت از فروش آن با اهمیت تر است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: تجارت نفت در اقتصاد ایران مغفول مانده که در این راستا می‌توان فرآورده‌ های انرژی مورد نیاز جنوب عراق را از طریق تالار بورس اروند تامین کرد.

به گزارش شانا، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در بازدید از تالار بورس انرژی منطقه آزاد اروند در آبادان گفت: تجارت نفت و داد و ستد آن، از اهمیت بیشتری نسبت به تولید آن برخوردار است.

وی با تجلیل از مسئولان راه اندازی این تالار افزود: در این تالار می‌توان سایر کالاها را نیز معامله کرد، اما باید تمرکز اصلی را بر معاملات انرژی قرار داد، ایران طی ١٠٠ سال گذشته نتوانسته‌ در موضوع تجارت نفت، جایگاه مطلوبی در دنیا پیدا کند و کشورهای عربی توانسته‌اند این مهم را انجام دهند.

ترکان با بیان این که بسیاری از کشورهای عربی توانسته‌اند با تکیه بر نفت رشد کنند، تصریح کرد: از تجارت نفت غفلت کردیم و تنها به تولید نفت پرداختیم در حالی ‌که در اغلب کشورهای دنیا ارزش‌ افزوده کالای تجاری بیشتر از تولید آن اهمیت دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور وجود تالار انرژی اروند را یک نقطه عطف در اقتصاد منطقه دانست و عنوان کرد: لازم است، فرآورده‌ های کردستان عراق و عراق جنوبی به این تالار منتقل شوند و تمامی معاملات ناشی از آن در این تالار انجام شود.

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۳۰
تعداد بازدید : ۸۷۶