تامین منابع خرید زمین و خوراک واحدهای جدید

تامین منابع خرید زمین و خوراک واحدهای جدید
به دنبال اجرایی شدن مصوبه توسعه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال تامین منابع مالی خرید زمین و خوراک واحدهای جدید است.
مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره مصوبه طرح توسعه زمین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اظهارکرد: سرمایه گذاران خارجی برای اجرای طرح های خود در ایران و شرکت های تولیدی منطقه برای تکمیل زنجیره ارزش به سمت صنایع پایین دست پتروشیمی به زمین نیاز داشتند و بر همین اساس در شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح توسعه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در دستور کار قرار گرفت و به موجب این مصوبه منابعی برای خرید زمین مورد نیاز از منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با موقعیت استراتژیکی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر خاطر نشان کرد: این منطقه به دلیل موقعیت استراتژیکی که یافته است مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و شرکت های تولیدی محصولات پایه پتروشیمی است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نظر دارد تا خوراک این واحدهای تولیدی را برای توسعه تامین کند .

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا ساز و کاری را فراهم کنیم که زنجیره ارزش در این منطقه تکمیل شده و واحدهای پایین دستی و میانی نیز برای تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا ایجاد شوند.

شاهدایی ادامه داد: بر همین اساس به دلیل شرایط موجود طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در دست مطالعه است تا مشخص شود که این طرح به چه میزان زمین برای توسعه نیازمند است و چه واحدهایی تولیدی در این منطقه راه اندازی خواهند شد.

 

محیطی توسعه یافته در اطراف واحدهای تولیدی

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد مسئولیت اجتماعی واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: هر جایی صنعت وجود دارد منطقه دچار هجمه می شود و شهریت منطقه با هجمه ای از مغایرت ها مواجه می شود و در آمیختگی دو فرهنگ ایجاد می شود. بر همین اساس شرکت های تولیدی مسئولیت برطرف کردن مخاطرات ایجاد شده در جامعه را بر عهده دارند که از آن به عنوان مسئولیت اجتماعی واحدهای تولیدی یاد می شود.

 معاون وزیر نفت افزود:  مسئولیت اجتماعی به دو شکل است اول مسئولیت اجتماعی سازمان خودشان که محصولی با کیفیت و بدون آلایندگی و آسیب رسانی به محیط زیست تولید کنند و مسئولیت بعدی که امروزه برای سازمان های متعالی تعریف شده است داشتن محیطی توسعه یافته در اطراف واحدهای تولیدی است، در نتیجه این شرکت های تولیدی باید در رابطه با محیط پیرامون خود از نطرکمک های منطقه ای برای تامین بهداشت، ساخت مدارس، توسعه زیر ساخت های مورد نیاز منطقه و.... توجه داشته باشند.

وی اظهارکرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر یک شورای راهبردی با هدف تامین مسئولیت اجتماعی واحد های تولیدی ایجاد کرده است که شرکتهای تولیدی را دور هم جمع کند و جلساتی را تشکیل داده و هزینه ای را برای ساخت زیر ساخت های توسعه منطقه در نظر بگیرند و بعد شوراری راهبردی تصمیم می گیرد که ار این منابع ایجاد شده توسط بخش خصوصی در چه زمینه ای استفاده کند.

شاهدایی ادامه داد: در گذشته شرکت های خصوصی به صورت پراکنده به اسم مسئولیت اجتماعی زیر ساخت هایی را با کمک خیرین در منطقه ایجاد کرده بودند، ولی چند سالی است که با تشکیل شورای خدمات راهبردی این منابع تجمیع شده و با برنامه ریزی مصرف می شود. مدیریت این شورای راهبردی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و عسلویه بر عهده شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و پیگیری و تحقق امور بر عهده شورای راهبردی است که در منطقه نقش حاکمیتی بر عهده دارد.

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۹۳۶