صادرات گوگرد و ال پی جی ایران رونق گرفت

صادرات گوگرد و ال پی جی ایران رونق گرفت
صادرات گوگرد و ال پی جی ایران با تسهیل در تردد کشتیها رونق گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که شرائط خرید برای شرکتهای خارجی راحت تر شده است به خبرنگار شانا گفت: به دلیل کیفیت بالا، استقبال ویژه ای از خرید ال پی جی کشورمان شده و مشتریهای خارجی خواهان خرید آن از ایران هستند.
 
حمیدرضا عراقی با بیان این که هم اکنون همه گوگرد و ال پی جی ایران به فروش رفته و بخش قابل توجهی از آن صادر می شود، افزود: بازاریابی برای افزایش حجم فروش و حضور پررنگ تر در بازار جهانی این محصولات نیز در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.
 
وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی اعلام کرد: با افزایش تولید گاز و محصولات جانبی، امکان افزایش سهم ایران در بازار جهانی مهیا می شود.
 
به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، حجم گوگرد تولیدی پالایشگاههای گاز کشور در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ٢٠ درصد افزایش یافته است.
 
به گزارش شانا، ایران به صورت میانگین سالانه بیش از پنج میلیون تن ال پی جی به کشورهای خارجی ارسال می کند و با ورود فازهای جدید پارس جنوبی به مدار تولید شاهد افزایش حجم صادرات خواهیم بود.
 
هم اکنون ال پی جی تولیدی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، پالایشگاههای فجرجم و سرخون و قشم به بازارهای جهانی صادر می شود.
 
از سوی دیگر، ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوگرد به شمار می آید و سالانه بیش از یک میلیون و ١٠٠ هزار تن از این محصول (گرانول و کلوخه) به دیگر کشورها صادر می کند.
 
براین اساس هم اکنون ایران وزنه مهمی در تجارت جهانی گوگرد به شمار می آید و در حالی برای ربودن گوی سبقت از شرکت آرامکو به عنوان رقیب اصلی در حال برنامه ریزی است که شرکتهای اماراتی و قزاقستانی نیز در این حوزه فعالند.
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۸۷۸