معامله بیش از ١١ هزار قرارداد در بازار مشتقه بورس انرژی

معامله بیش از ١١ هزار قرارداد در بازار مشتقه بورس انرژی
در جریان معاملات آخرین روز هفته پیش در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، ١١ هزار و ٦٢٠ قرارداد به ارزش بیش از ١٠٨ میلیارد و ٩١٣ میلیون ریال معامله شد.
به گزارش شانا، در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه ١٦ خرداد ٩٥)، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان و تبریز، حلال ٤٠٠، ٤٠٢ و ٤١٠ پالایش نفت اصفهان، حلال ٤٠٢، ٤٠٤ و آیزوفید پالایش نفت تبریز، بنزول واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.

عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز جاری بورس انرژی ایران را رقم خواهد زد.

معاملات امروز در حالی است که در جریان معاملات آخرین روز هفته پیش (چهار‌شنبه ١٢ خرداد ٩٥)، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، ١١ هزار و ٦٢٠ قرارداد به ارزش بیش از ١٠٨ میلیارد و ٩١٣ میلیون ریال معامله شد.

در این روز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز بوتان و پروپان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، قطران ذوب آهن اصفهان و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفت که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل ٨١٠ تن به ارزشی قریب به ٨ میلیارد و ٣٧٨ میلیون ریال بود.

از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله تمام عرضه صورت گرفته نفتای سنگین پالایش نفت تهران و قطران ذوب آهن اصفهان به حجمی برابر با ٧٠٠ تن اشاره کرد.

طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله ٦٣ قرارداد معادل ١ هزار و ٥١٢ مگاوات ساعت به ارزش بیش از ٥١٤ میلیون ریال بود.

گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی روز چهارشنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌ باری، میان ‌باری و بارپایه روزانه ١١ تیر ٩٥ گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ١٦ خرداد ٩٥، ١٧ خرداد ٩٥، ١٨ خرداد ٩٥ و ١٩ خرداد ٩٥ متوقف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از ١١٧ میلیارد و ٨٠٦ میلیون ریال بالغ شد.
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۴۴
تعداد بازدید : ۴۵۶