همکاریهای ایران و ارمنستان در زمینه های اقتصادی گسترش می‌یابد

همکاریهای ایران و ارمنستان در زمینه های اقتصادی گسترش می‌یابد
رئیس جمهوری بر ضرورت همکاری ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: همکاریهای دو کشور باید در زمینه های اقتصادی، تجاری و انرژی گسترش یابد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (یکشنبه، ١٦ خردادماه) در دیدار با ادوارد نعلبندیان، وزیر امورخارجه ارمنستان با اشاره به روابط دوستانه و همکاریهای ٢ کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تجاری، انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری افزود: امروز و در شرائط پس از تحریم، فرصت خوبی برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی میان ٢ کشور فراهم شده که باید با بهره‌گیری از فرصتها، سطح همکاریها را در همه عرصه ها ارتقا دهیم.

وی افزود: در راستای توسعه همکاریهای ایران و ارمنستان در زمینه ترانزیت و حمل و نقل کالا، امروز شرائط مناسبی وجود دارد تا بتوانیم از طریق ارمنستان، دریای سیاه را به خلیج فارس متصل کنیم که در این جهت آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان هستیم.

روحانی با تاکید بر این که ارمنستان همواره کشوری دوست برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، تصریح کرد: توسعه و تحکیم روابط تهران، ایروان خواست و اراده دو ملت است که مسئولان ٢ کشور باید در این راستا تلاش کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به همکاریها و نظرات ایران و ارمنستان در زمینه مسائل و موضوعهای منطقه‌ای و بین‌المللی، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار برقراری امنیت، ثبات و آرامش در منطقه و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات منطقه‌ای بوده و در این مسیر از هیچ کمکی به کشورهای منطقه دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: امروز باید در شرائط نامناسب منطقه با افزایش همکاریها و گسترش دوستیها اجازه ندهیم تا مسائل کوچک به بهانه های جدید برای انجام فعالیتهای تروریستی بدل شود.

ادوارد نعلبندیان، وزیر امورخارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهوری ایران و ابلاغ سلام گرم و پیام کتبی رئیس جمهوری ارمنستان به دکتر روحانی، گفت: ارمنستان همواره خواستار توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امورخارجه ارمنستان با اشاره به انجام پروژههای مشترک میان ایران و ارمنستان در بخشهای مختلف از جمله زیرساخت، انرژی و حمل و نقل، افزود: امروز پس از توافق هسته‌ای ایران، شرائط خوبی ایجاد شده که می‌توانیم از آن در راستای تحکیم روابط ٢ کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای استفاده کنیم.

در پایان این دیدار، سند همکاری در خصوص لغو روادید میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به امضا محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و همتای ارمنستانی وی رسید.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۴۴۸