شناسایی قوانین مزاحم توسعه پتروشیمی در مجلس دهم

شناسایی قوانین مزاحم توسعه پتروشیمی در مجلس دهم
نماینده مردم اهواز در مجلس دهم گفت: مجلس دهم می تواند در زمینه رفع چالش های قانونی و قوانین مزاحم تولید وسرمایه گذاری صنعت پتروشیمی را کمک کند، ، آسیب شناسی قوانین مزاحم تولید و توسعه این بخش، موضوع مهمی است.

همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره اهمیت رشد و توسعه صنایع ایجاد کننده زنجیره ارزش مانند صنعت پتروشیمی اظهار کرد: به یقین این صنایع تاثیرمهمی در افزایش تولید محصولات و فرآورده های نهایی و به دنبال آن افزایش صادرات غیرنفتی دارند. از این رو جایگاه صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده، بسیار استراتژیک و راهبردی است.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی در گرو تامین زیرساخت ها از جمله خوراک مناسب است، همچنین باید در این زمینه مشوق های مشخص و شفاف برای سرمایه گذاری مدنظر باشد، هرچند سودآوری این صنعت در ایران بالاست اما ظرفیت ایران در این زمینه بیشتر از وضع موجود است. بنابراین، دولت و مجلس باید نسبت به صنایع راهبردی اهتمام داشته باشند، چراکه رشد اقتصادی پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی از اینگونه مسیرها می گذرد.

یوسفی با اشاره منویات مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از خام فروشی نفت و گاز گفت: دلیل فروش و صادرات نفت، کسب منابع مالی است. بنابراین اگر بتوانیم منابع بودجه سالانه را از محل های صادرات غیرنفتی و مالیات محقق کنیم. به طور طبیعی نیازی به خام فروشی نخواهد بود اما این موضوع یک فرایند زمان بر است که هرچه کوشش کنیم این زمان کوتاه تر شود به نفع مملکت است.

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم گفت: مجلس دهم می تواند در زمینه رفع چالش های قانونی و قوانین مزاحم تولید و سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی را کمک کند. از این رو، آسیب شناسی قوانین مزاحم تولید و توسعه این بخش، موضوع مهمی است که امید وارم شرکت ملی پتروشیمی از وضع موجود، چالشها، فرصتها و برنامه های فوری خود برای رشد و توسعه، گزارشی به مجلس دهم ارائه کند تا بلافاصله در کمیسیون های انرژی (فرعی) و صنایع و معادن ( اصلی) بررسی شود چراکه برنامه ششم توسعه جز دستورکارهای نخست مجلس دهم است که قادر است به موضوع توسعه صنایع پتروشیمی در سه بخش، پایه، میانی و تکمیلی بپردازد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۴۳۳