برنامه ریزی پتروشیمی برای پشتوانه سازی در کشورهای همجوار

برنامه ریزی پتروشیمی برای پشتوانه سازی در کشورهای همجوار
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه ریزی برای ایجاد پشتوانه سازی پتروشیمی ایران در کشورهای عراق، سوریه، یمن و افغانستان خبر داد.

علیمحمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته میان وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت سعی بر این است بتوانیم در حوزه تولید مواد شیمیایی، پلیمری و کاتالیستهایی که در زنجیره پتروشیمی مصرف بیشتری دارند و هزینه را کاهش می دهند، بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان این که در برخی واحدها همچنان برای تامین برخی مواد نیازمند واردات هستیم، افزود: اگر زنجیره های تعریف شده سریعتر اجرا شود، نیازی به واردات نخواهیم داشت و قیمت تمام شده نیز کاهش می یابد.

بساق زاده این سرمایه گذاری را نیازمند دسترسی به فناوریهای مورد نیاز دانست و یادآور شد: دوره پساتحریم فرصت استفاده از فناوریهای روز و کمبود نیازهای تولیدی را در داخل فراهم آورده است.

وی، با اعلام این که از نظر درصد تولید در این محصولات نمی توان به تولید صددرصدی رسید، یادآور شد: باید سعی کنیم با توجه به هدفگذاری ایران که باید در آینده پشتوانه پتروشیمی کشورهای همجوار همچون عراق، سوریه یمن و افغانستان شود، در بخش مواد پتروشیمی اقدامهای پایه ایی انجام دهیم تا کمبود خاصی نداشته باشیم و بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۸۶۹