ساخت پالایشگاه کاملا ایرانی به زودی در استان فارس آغاز می شود

ساخت پالایشگاه کاملا ایرانی به زودی در استان فارس آغاز می شود
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: ساخت پالایشگاه نفت تمام ایرانی در استان فارس به زودی آغاز خواهد شد.
 

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد احمدی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که عملیات طراحی و تهیه زمین اولین پالایشگاه کاملا ایرانی به پایان رسیده است، اظهار کرد: این شرکت چند طرح توسعه پالایشگاهی و خطوط لوله و نیز ساخت جایگاه های عرضه سوخت را در سطح ملی در حال اجرا دارد.

وی گفت: از مجموع 38 طرح این شرکت که در حال انجام است 19 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت ایران ادامه داد: آخرین مراحل طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند و نیز تندگویان تهران در حال اتمام است.

وی تصریح کرد: تا نیمه اول سال 91 پروژه توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند به اتمام خواهد رسید.

احمدی گفت: تولید فرآورده های نفتی به لحاظ زیست محیطی در پروژه پالایشگاه امام خمینی شازند مورد توجه قرار دارد و روزانه 600 تن گوگرد استحصال می شود، همچنین در پروژه شهید تندگویان 120 تن گوگرد در راستای الزامات زیست محیطی بسته بندی می شود.

وی ادامه داد: پروژه افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس طبق برنامه تا خرداد 92 در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت ایران گفت: 3 پروژه پالایشگاهی نیز در دست اقدام است که طرح افزایش ظرفیت و تثبیت پالایشگاه آبادان، اصفهان و آناهیتا از جمله فعالیت های این شرکت است.

وی گفت: پالایشگاه شازند با 97 درصد، پالایشگاه شهید تندگویان با 98 درصد و طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس 66 درصد پیشرفت دارد.

احمدی در مورد ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر نیز گفت: یخش دریایی این پروژه در بهمن ماه تحویل شد و در خشکی نیز بالای 80 درصد پیشرفت داشته است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۸
تعداد بازدید : ۹۶۹