رشد اقتصادی، ایران را در منطقه مقتدر می کند

رشد اقتصادی، ایران را در منطقه مقتدر می کند
معاون اول رئیس جمهوری بیکاری و رفاه عمومی را مهمترین دغدغه دولتمردان عنوان کرد و گفت: اقتصاد یکی از مولفه های اقتدار ملی است که اگر تضعیف شود، اقتصاد کشور به خطر می افتد.

به گزارش خبرنگار شانا، اسحاق جهانگیری صبح امروز سه شنبه (١٨ خرداد ماه) در یازدهمین دوره اهدای جایزه ملی محیط زیست با اشاره به این که موضوع اقتصاد برای دولتمردان اهمیت بالایی دارد، به موضوع بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: آمار و ارقامی که از بیکاران گفته می شود، قابل توجه است که باید فکری به حال آن کرد.

وی با بیان این که نسل جوان برای هر کشور فرصت است، زیرا جوان تولیدکننده ثروت است، تصریح کرد: ایران این امتیاز را دارد، در حالی که بسیاری از کشورها این فرصت را در اختیار ندارند، بنابراین در این شرایط باید فکری برای بیکاری این نسل جوان کرد و این موضوع یکی از مهمترین دغدغه های کشور در شرایط کنونی است.

معاون اول رئیس جمهوری رفاه مردم را دیگر دغدغه دولتمردان عنوان کرد و با بیان این که باید درآمد سرانه مردم بالا رود و مردم انتظار دارند با توجه به داشتن کشوری مانند ایران درآمد بالایی داشته باشند، یادآور شد: با توجه به رقبای جدی که ایران در منطقه دارد، باید تلاش کرد در بخش اقتصاد حرکت رو به جلویی داشته باشیم و از رقبای خود عقب نیفتیم زیرا اقتصاد یکی از مولفه های اقتدار ملی است و اگر تضعیف شود، اقتدار کشور به خطر می افتد.=

محیط زیست پیش شرط توسعه

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه بر ضرورت توجه به مسائل محیط زیست تاکید کرد و با بیان این که اگر محیط زیست و مسائل مربوط به آن مورد توجه جدی قرار نگیرد ضربه های جبران ناپذیری وارد می شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی همگی پذیرفتند که توجه به این موضوع ضروری است و یک موضوع زینتی نیست که فقط در وقت بیکاری به سراغ آن رفت.

وی با تاکید بر این که مسائل مربوط به محیط زیست در متن زندگی مردم قرار دارد بنابراین جزو اولویتهای نخست کشور است، یادآور شد: غفلت از این موضوع نه تنها به محیط زیست بلکه به مسائل دیگر کشور از جمله اقتصاد، توسعه، فرهنگ و ... نیز ضربه وارد می کند.

جهانگیری با بیان این که زمانی می توان به توسعه فکر کرد که توجه به محیط زیست در راس آن قرار گرفته باشد، افزود: ما در کشوری هستیم که می خواهیم گامهای بزرگی برای توسعه برداریم و هنوز تا توسعه یافتگی فاصله زیادی داریم بنابراین برای رسیدن به توسعه یافتگی باید به مسائل محیط زیست توجه جدی داشته باشیم.

به گفته معاون اول رئیس جمهوی، طبق مصوبه دولت، هیچ طرح بزرگی در کشور بدون پیوست زیست محیطی اجرا نمی شود.

وی با اشاره به این که کره زمین به عنوان مهمترین سرمایه ارزشمند بشر با مشکلات جدی روبرو شده که به دلیل بی توجهی به این بخش بوده است، افزود:  نتیجه بی اخلاقیهایی که نسبت به طبیعت شکل گرفته، شرایط کنونی جهان است که همه نگران آن هستند و اگر به این موضوع جدی تر توجه نکنیم ممکن است با آسیبهای جدی تری روبرو شویم.

جهانگیری با بیان این که جهانیان هم اکنون در زمینه محیط زیست احساس خطر کرده و تلاش می کنند در فرصتهای باقیمانده گامهای بلندی بردارند، یادآور شد:  تصویب توافقنامه محیط زیستی پاریس که ایران نیز آن را امضا کرده برای بهبود محیط زیست و گرم شدن زمین است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین به  ابلاغ سیاستهای کلی «محیط زیست» از سوی مقام معظم رهبری در سال ٩٤ اشاره کرد و افزود: این سیاست کلی که در ١٥ بند آمده، سیاستهای کلی کشور و دستگاههای دولتی را ر بخش محیط زیست روشن کرده است.

وی با بیان این که دولت اراده جدی دارد که مسائل محیط زیست را سرلوحه های کارهای خود قرار دهد، افزود: حل مشکلات آلودگی هوا در کلانشهرها و حل مشکلات ریزگردها هم از دغدغه های اصلی دولت در بخش محیط زیست است که از دو سال گذشته با تشکیل کارگروهی به صورت جدید در دستور کار قرار گرفته است.

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۴۵۱