آغاز جانمایی و ساخت واحدهای پایین دستی در عسلویه

ساخت و تکمیل طرحهای توسعه ای پتروشیمی در فاز 2 عسلویه همزمان با ایجاد صنایع پایین دستی ارزش افزوده مطلوبی را به همراه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت  و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیشب(سه شنبه 18 خرداد) در اجلاس شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه عسلویه اظهارکرد: تکمیل زنجیره ارزش و ساخت واحدهای پایین دستی همسو با تولیدی شدن طرح های مختلف در بخش بالا دست منجر به کاهش خام فروشی شده و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین خواهدبود.
وی افزود: با همکاری وزارت نفت به دنبال ایجاد منطقه ای برای جانمایی و ساخت واحدهای پایین دستی پتروشیمی هستیم و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم برنامه ریزی برای مشخص شدن موقعیت مکانی و نیز نحوه تامین خوراک واحدهای پایین دستی را نهایی کنیم.
شاهدایی تصریح کرد: تامین خوراک و یوتیلیتی مورد نیاز واحدهای پایین دستی دارای اهمیت ویژه ای است وتعامل و همکاری بخشهای بالا دست اثر بخش خواهد بود.
وی با بیان اینکه مهندسی مفهومی برای ساخت واحدهای جدید ضروری است گفت: واحدهای بالا دستی و پایین دستی پتروشیمی در منطقه عسلویه می توانند افزون بر تامین نیاز داخل به محصولات مختلف پتروشیمی جهش صادراتی را نیز محقق کنند.
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۴۳۷