پیشرفت خط لوله اتیلن غرب به بیش از 70 در صد رسید

پیشرفت خط لوله اتیلن غرب به بیش از 70 در صد رسید
مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه خط لوله ایتلن غرب به بیش از 70 درصد رسیده است و پس از راه اندازی این خط ، توان تغذیه 13 مجتمع پتروشیمی را دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'نادر قربانی' افزود: عبور خط لوله سه هزار و 500 کیلومتری اتیلن غرب از چندین استان کشور اشتغال زائی و توسعه این استان ها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح 2 ایستگاه تقویت فشار اتیلن در ابتدای خط برای تقویت فشار اتیلن دریافتی و پنج ایستگاه تقویت فشار دیگر در طول مسیر اصلی برای جبران کاهش فشار در طول مسیر انتقال اتیلن پیش بینی شده اند.

قربانی اظهار کرد: خط لوله اتیلن غرب شامل 16 ایستگاه اندازه گیری است که 2 ایستگاه آن برای اندازه گیری اتیلن دریافتی در عسلویه و گچساران و 14 ایستگاه دیگر برای اندازه گیری در پایانه های تحویل اتیلن در دیگر مناطق کشور احداث خواهد شد.

در طرح اولیه، خط لوله اتیلن غرب از عسلویه آغاز می ‌شد و در مسیر خود در مجموع از هفت استان فارس، خوزستان، چهار محال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان عبور می کرد و به آذربایجان منتهی می‌شد، اما در مهر 1384 پتروشیمی‌های دهدشت، ممسنی و اندیمشک نیز به این خط پیوستند تا در مجموع تعداد واحدهای خط به 10 واحد افزایش پیدا کند.

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۰۰۵