تولید بیش از 8 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی

تولید بیش از 8 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی
مجتمع های پتروشیمی تا پایان اردیبهشت ماه موفق شدند بیش از 8 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و بین المللی کنند.
به گزارش خبرنگار نیپنا، روند رو به رشد تولید محصولات پتروشیمی کشورمان همچنان ادامه دارد و مجموع کل تولید پتروشیمی ها در اردیبهشت ماه امسال بیش از 4 میلیون و دویست هزار تن رسید و در مجموع تا پایان دومین ماه سال 95 کل تولید به بیش از 8 میلیون و 632 هزار تن رسید 
آمارها حاکی از آن است که بالاترین عملکرد تولید را در اردیبهشت ماه ، مجتمع های پتروشیمی بیستون، مهر،تبریز و نوری به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، فروش داخلی ماه گدشته پتروشیمی ها به بیش از 1393 هزار تن و به ارزش بیش از 21114 میلیارد ریال رسید و صادرات محصولات متنوع پتروشیمی کشورمان نیز به بیش از 1 میلیون و هشتصد و شصت و نه هزار تن به ارزش 869 میلیون وششصد وهشتادو پنج هزار دلار رسید.
این گزارش می افزاید: 20 مجتمع پتروشیمی (منطقه ماهشهر) در مجموع بیش از 1 میلیون و پانصد هزار تن محصول را در اردیبهشت ماه امسال تولید کردند.
همچنین 14 مجتمع تولیدی واقع در (منطقه پارس جنوبی)، در اردیبهشت ماه امسال در مجموع بیش از 2 میلیون تن محصول را تولید کردند که به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.
بر پایه این گزارش، تولید دیگر مناطق نیز رقمی بیش از 686 هزار تن در دومین ماه سال بود.
این گزارش می افزاید: در منطقه ماهشهر به ترتیب مجتمع های پتروشیمی بندر امام بیش از 398 هزار تن، پتروشیمی مارون با 365 هزار هزار تن ، و پتروشیمی رازی با 168 هزار تن، بالاترین میزان تولید در اردیبهشت ماه برخوردار بودند.
بر اساس این گزارش، در منطقه پارس جنوبی، پتروشیمی نوری با بیش از 440 هزار تن، پتروشیمی پارس با 373 هزار تن، فازهای ١ و ٢ پتروشیمی پردیس با 292 هزار تن، فازهای ١ و ٢ پتروشیمی زاگرس با تولید 297 هزار تن و نیز پتروشیمی جم با 259 هزار تن دارای بالاترین عملکرد تولید بودند.
همچنین در دیگر مناطق نیزپتروشیمی شیراز با تولید 251 هزار تن، پتروشیمی شازند با تولید 111هزار تن و نیز پتروشیمی خارک با 96 هزار تن از برترین پتروشیمی های کشور بودند.
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۶۶۳