بازیافت 30 هزار متر مکعبی آب پساب در پتروشیمی بندر امام

بازیافت 30 هزار متر مکعبی آب پساب در پتروشیمی بندر امام
روزانه 30 هزار متر مکعب آب پساب در مجتمع پتروشیمی بندر امام بازیافت و تصفیه می شود.
مجتمع پتروشیمی بندر امام برنامه های مختلفی را برای حفظ محیط زیست برنامه ریزی کرده است.
رضا امیری مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در گفتگو با خبرنگار نیپنا از اجرای طرح جدید بازیافت آب های پس ماند در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برای طرح های بزرگ و پایه ای پتروشیمی بندر امام خبر داد وگفت: به دنبال صیانت از محیط زیست در تمام فعالیت های جاری و آتی خود هستیم.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در مورد اقدام های زیست محیطی این مجتمع گفت: به منظور حفظ محیط زیست پروژه ای را تعریف کردیم که از طریق آن توانستیم 30 هزار متر مکعب در روز آب پساب را بازیافت کرده و در طرح های بزرگ مورد استفاده قرار دهیم. این 30هزار متر مکعب در روز صرف آب کودینگ واحد های اصلی و بزرگ مانند واحدهای NF و الفین ها می شود. البته اقدامات مطالعاتی این طرح انجام گرفته است و در حال مناقصه است. هدف از این پروژه ذخیره انرژی موجود و بهبود فرآیند تولید روی طرح های پایه ای است.
وی درباره روش تولید کلر در مجتمع های پتروشیمی گفت: دو روش برای تولید کلر وجود دارد یکی فرآیند جیوه ای است که قدیمی است و دیگری فرآیند (ممبراین) است که در این فرآیند جدید جیوه حذف می شود و با این روش آب نمک الکترولیز و کلر تولید می شود . در حال حاضر پتروشیمی بندر امام از این فرآیند جدید استفاده می کند و سال گذشته 162 هزار تن تولید داشت و دریاچه نمک نیز با مساحتی معادل 1500 هکتار است و ظرفیت تولید واحد شستشوی نمک پتروشیمی بندر امام در حدود 540 هزار تن است.
امیری در مورد ظرفیت تولید این مجتمع در سال گذشته گفت: ما توانستیم رکورد تولید در چند سال گذشته را بزنیم اما هنوز نتوانستیم به بالاترین ظرفیت تولید خود در سال 1388 برسیم اما بنا بر پیش بینی رشد 5 درصدی مطابق با برنامه پیش رفتیم و کاستی نداشتیم و چنانچه از نظر خوراک برای طرح های خود تامین باشیم ظرفیت تولید بیشتری خواهیم داشت.
امیری ادامه داد: واحد پلی اتیلن سبک هم سالانه 100 هزار تن تولیدات دارد و با کشیده شدن لاین RO در سال های آتی یوتیلیتی مجتمع بندر امام بهینه خواهد شد. 
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۴۷۴