بازگشت ایران، رقابت در بازار نفت را برای روسیه سخت‌تر کرد

بازگشت ایران، رقابت در بازار نفت را برای روسیه سخت‌تر کرد
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد چشم انداز صادرات نفت روسیه به بازارهای کلیدی، به دلیل افزایش رقابت در بازار از جانب ایران نامساعد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک نیوز، بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد، چشم انداز صادرات نفت روسیه به بازارهای کلیدی، به دلیل افزایش رقابت در بازار از جانب ایران نامساعد است.

در ماه ژانویه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا برخی از تحریم ها علیه ایران را لغو کردند و در مقابل ایران هم موافقت کرد که برنامه هسته ای خود را محدود سازد. لغو تحریم ها به ایران اجازه داد تا با افزایش تولید نفت خود مجدد سهم خود از بازار نفت را افزایش دهد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: «چشم انداز عرضه انرژی روسیه به بازارهای کلیدی نامساعد است. به محض برداشته شدن تحریم های ایران در ابتدای سال جاری، عرضه نفت خام این کشور به چین از 410 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه به 675 هزار بشکه در روز در آوریل 2016 رسید.»

این بانک تاکید کرده که در عین حال، روسیه توانسته با عرضه نفت خود به بازار، موقعیت خود را در بازارهای چین و اروپا بهبود ببخشد.

بعد از لغو تحریم ها ایران توانسته صادرات نفت خود به مشتریان اروپایی را به 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد. اخیرا اعلام شد که شرکت رویال داچ شل، خرید نفت از ایران را از سر گرفته است.

روسیه در ماه گذشته میلادی، با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شد.

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۴۶۸