حرکت به سمت افزایش کیفت محصولات پتروشیمی

حرکت به سمت افزایش کیفت محصولات پتروشیمی
یک عضو اقتصادی مجلس دهم معتقد است ایران در زمینه فعالیتهای پتروشیمی دارای یک نشان تجاری است که افزایش کیفیت محصولات می تواند اعتبار آن را افزایش دهد.
رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره وضعیت صنعت پتروشیمی در آینده اقتصاد ایران اظهار کرد: ایران در این زمینه یک برند محسوب می شود از این رو در این بخش از صنعت، حرف برای گفتن داریم. بنابراین باید از این ظرفیت به عنوان یک مزیت تاثیر گذار به خوبی استفاده کرد.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به سابقه ایران در زمینه فعالیت در عرصه پتروشیمی افزود: کیفی کردن محصولات پتروشیمی می تواند ظریب موفقیت فعالیت های این صنعت را افزایش دهد و در این مسیر مجتمع های پتروشیمی باید تولید و کیفیت پایدار رابرای حضور موفق در بازار تثبیت کنند.

وی ادامه داد: طرفیت های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و افزایش تولید محصولات نهایی می تواند منجر به کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش شود.

صاحب نظران بر این باورند که توسعه صنایع پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد زیرا این صنعت می تواند روند فروش مواد خام را کاهش دهد ضمن انکه سبب ایجاد شغل و بهره مندی بهتر از مزیتهای اقتصادی کشور نیز می شود.

گفتنی است که افزایش صادرات پتروشیمی، در بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی آورده شده است.

کشور ایران به لحاظ داشتن منابع سرشار نفت خام و گاز طبیعی  و بهره مندی از مواهب الهی، یکی از کشورهای برخوردار و برتر جهان از این سرمایه های طبیعی محسوب می شود. صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی است که در تبدیل این ثروت به محصول با ارزش افزوده بیشتر تاثیر دارد.

 

۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۴۸۳