تامین فاینانس 2.9 میلیارد یورویی پتروشیمی بوشهر

تامین فاینانس 2.9 میلیارد یورویی پتروشیمی بوشهر
روند عملیات اجرایی طرح پتروشیمی بوشهر(الفین شانزدهم) با تامین فاینانس 2.9 میلیارد یورویی از کشور چین، شتاب گرفته است.

افشین، ‌عضو هیئت مدیره پتروشیمی بوشهر در گفتگو با خبرنگار نیپنا، گفت: سال گذشته فاینانس مورد نیاز تامین شد و امیدواریم با رعایت زمانبندی، ‌روند مناسب پیشرفت پروژه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد:  پتروشیمی بوشهر یکی از بزرگترین پتروشیمی ها به شمار می رود که با حساب بخش یوتولیتی، دارای 9 بخش خواهد بود که گاز ترش را از عسلویه دریافت و پس از شیرین سازی و جداسازی،‌اتان را به اتیلن تبدیل می کند.

افشین افزود: پس از آن از اتیلن تولید شده،‌ پلی اتیلن استحصال می شود و در نهایت، ‌محصول پایانی این واحد پتروشیمی مونواتیلن گلایکول خواهد بود.

وی گفت: همچنین در این واحد متان به متانول و سپس به اسید استیک تبدیل می شود. بنابراین می توان گفت این پتروشیمی از جمله پتروشیمی ها با خوراک گازی است.

به گفته افشین، این واحد پتروشیمی دارای خط تولید بزرگی است و یوتیلیتی مورد نیاز آن نیز در داخل این شرکت تولید می شود .

وی ادامه داد: در سال گذشته به منظور تسریع در بهره برداری، ‌واحدها را به 2 فاز تقسیم کردیم و در حال حاضر فاز اول از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار ست و امیدواریم تا پایان سال این فاز تکمیل شده و وارد مدار تولید شود.

افشین در خصوص فروش محصولات این شرکت پتروشیمی نیز گفت: اکثر محصولات تولید شده در پتروشیمی بوشهر صادر خواهد شد و اکنون بازارهای هدف نیز شناسایی شده اند.

وی در پایان بازارهای مورد نظر برای صادرات محصولات این پتروشیمی را آسیای جنوب شرق، ‌چین،‌ هند و اروپا دانست و گفت: با برداشته شدن تحریم ها بازارهای صادراتی بیشتری پیش روی ایران خواهد بود.

گفتنی است، پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برشهای سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.

این شرکت پتروشیمی با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

پتروشیمی بوشهر در فاز ٢ عسلویه در زمینی به مساحت ٦٢ هکتار اجرا می شود
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۶۷۱