صادرات بیش از 1.5 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

صادرات بیش از 1.5 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی
مجتمع های پتروشیمی تا پایان اردیبهشت ماه حدود 3.5 میلیون تن محصول را به ارزش بیش از یک میلیارد و 570 میلیون و 217هزار دلار روانه بازارهای بین المللی کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، صادرات محصولات پتروشیمی در مناطق مختلف کشور با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با روندی مطلوب همچنان ادامه دارد .

در منطقه عسلویه پتروشیمی نوری پیشتاز بود و حدود 239 میلیون دلار محصول را روانه بازارهای جهانی کرد و پتروشیمی پارس با بیش از 167 میلیون دلار، زاگرس با بیش از 132 میلیون دلار و همچنین آریا ساسول با حدود 108 میلیون دلار از دیگر صادر کنندگان برتر منطقه عسلویه بودند.
بر اساس این گزارش، جمع کل صادرات منطقه عسلویه تا پایان اردیبهشت ماه به 889 میلیون و سیصد و چهل و سه هزار
 دلار رسید.از سوی دیگر در منطقه ماهشهر مجتمع پتروشیمی بندر امام تا پایان اردیبهشت ماه موفق شد بیش از 282 هزار تن محصول به ارزش بیش از 102 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کند.
همچنین در این منطقه، پتروشیمی مارون با صادرات حدود 76 میلیون دلار توانست برنامه های صادراتی خود را محقق کند ، افزون بر این پتروشیمی لاله با بیش از 83 میلیون دلار صادرات و پتروشیمی های 
 امیرکبیر با بیش از 44 میلیون ، بوعلی با بیش از 27 و رازی با 34  میلیون دلار صادرات، دیگر شرکت های برتر صادر کننده در این منطقه بودند. برپایه این گزارش، جمع کل صادرات مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر تا پایان اردیبهشت ماه به 449 میلیون دلار و یکصد و چهل و چهار هزار دلاررسید .در دیگر مناطق کشور نیزدر مجموع رقم صادرات به 231 میلیون و هفتصد و بیست و نه هزار دلار رسید که پتروشیمی های خارک با بیش از 50 میلیون دلار، شازند با 42 میلیون دلار، پلیمر کرمانشاه با 48.5 میلیون دلار، تبریز بیش از 27 و اصفهان با 24 میلیون از شرکت های صادر کننده برتر بودند.

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۳۴