راه اندازی واحد جدید تولید پلی اتیلن متالوسن شرکت رپسول اسپانیا

راه اندازی واحد جدید تولید پلی اتیلن متالوسن شرکت رپسول اسپانیا
رپسول اسپانیا خط تولید جدید پلی اتیلن را در شهر بندری تاراگونا واقع در منطقه کاتالونیا راه اندازی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، شرکت نفت و پتروشیمی رپسول اسپانیا به تازگی خط تولید طیف جدیدی از پلی اتیلن متالوسن ها را در مجموعه صنعتی خود در شهر بندری تاراگونا واقع در منطقه کاتالونیا راه اندازی کرده است.

واحد جدید که یک خط تولید سویئینگ (swing) پلی اتیلن و پلی اتیلن سبک خطی به شمار می رود؛ به منظور تولید محصولات نهایی نظیر پلی اتیلن با چگالی متوسط (MDPE) و پلی اتیلن متالوسنی (m-LLDPE) با کیفیت بالا طراحی شده است. خط تولید یادشده تست های راه اندازی را پشت سر گذاشته است و تولید تجاری را از اواخر ماه مه میلادی امسال آغاز کرد.

مواد پلیمری تولید شده در این واحد تحت عنوان نام تجاری Resistex شرکت رپسول در میان مشتریان اروپایی عرضه می شود. رپسول نخستین شرکت در خارج از آمریکای شمالی به شمار می رود که از فناوری کاتالیست متالوسن که توسط گروه صنایع شمیایی شورون فیلیپس توسعه داده شده است؛ بهره می برد.

شرکت رپسول یک خط تولید پلی اتیلن سنگین خود با ظرفیت 150 هزار تن در سال را به خط تولید محصولات متالوسنی تبدیل کرده است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس مادرید و بورس بوینس آیرس معامله می‌شود. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 24 هزار کارمند در سراسر جهان، در بخش های بالادستی و پایین دستی صنایع نفت و گاز شامل اکتشاف، تولید، پالایش، توزیع و بازاریابی، پتروشیمی و تولید برق فعالیت دارد.

شاخه صنایع شیمیایی این شرکت نیز تولیدکننده طیف وسیعی از محصولات شامل محصولات پایه پتروشیمی و مشتقات آن ها است.

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹
تعداد بازدید : ۴۶۵