هدف شرکت پخش جذب سرمایه و کسب بازارهای نو است

هدف شرکت پخش جذب سرمایه و کسب بازارهای نو است
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هدف امسال این شرکت را جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و کسب بازارهای نو برای صادرات فرآورده‌های نفتی اعلام کرد.

محمدرضا مظلومی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به توفیق به دست آمده در زمینه صادرات پایدار همه فرآورده‌های نفتی جز بنزین در سال ٩٥ گفت: با توجه به حجم مازاد فرآورده‌های نفتی، برنامه‌ریزی منسجم و راهکارهای تازه ای برای حضور در بازارهای جهانی دیده شده است.

به گفته وی، کاهش مصرف سوخت مایع، اجرای طرح برندسازی و احداث جایگاههای کوچک، جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی، کسب بازارهای جهانی و افزایش سهم صادراتی کشور از فرآورده‌های نفتی و اجرای طرح عرضه سوخت به ازای پیمایش، توانمندسازی ساخت داخل و حمایت از بخش خصوصی از جمله اولویتهای امسال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اعلام کرد: حرکت وزارت نفت به سمت جایگزینی گاز بهجای سوخت مایع و مازاد روزانه ٣٥ میلیون لیتر نفت‌گاز ما را به خودکفایی و دستیابی به توان صادراتی نایل کرد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پیمایش پیش‌بینی می‌شود روزانه ٢ تا سه میلیون لیتر به این مقدار افزوده شود.

مظلومی با اشاره به کاهش مصرف سوخت مایع در بخش مصرف‌کنندگان عمده نظیر شرکتهای سیمان‌سازی، مرغداریها و صنایع تبدیلی و در بخش نیروگاهی اعلام کرد: سهم نفت‌گاز و نفت‌کوره (سوخت مایع) سال ٩٢ برای تامین سوخت نیروگاهها ٨٢ درصد بود که از سال ٩٤ با چرخش راهبردی وزارت نفت اکنون ٨٢ درصد سهم سوخت نیروگاهها گاز و ١٨ درصد سوخت مایع است که این دستاورد و برگ زرینی در عملکرد وزارت نفت خواهد بود.

وی، یکی دیگر از اولویتهای این شرکت را افزایش فروش مرزی اعلام کرد و افزود: پارسال ٤٨٠ میلیون لیتر فرآورده نفت‌گاز صادر شد که ١٤٦ درصد نسبت به سال ٩٣ رشد داشته است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: با حجم مازاد مصرف نفت گاز به دنبال افزایش ٢٠ درصد سهم فروش مرزی در کشور هستیم.

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۶۱۴