سرمایه گذاری بخش خصوصی رشد اقتصادی را تسهیل می کند

سرمایه گذاری بخش خصوصی رشد اقتصادی را تسهیل می کند
براساس گزارش مرکز پژوهشها، رشد اقتصادی ارتباطی با ساخت و ساز و سرمایه گذاریهای مستقیم دولت ندارد بلکه سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی تسهیل کننده رشد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربیعی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ٢٥ خردادماه) مجلس شورای اسلامی که برای گزارش درباره وضع موجود و چالشهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگان مجلس دهم حاضر شده بود، در خلال سخنان خود گفت:دولت امروز دیگر مانند گذشته، منابع کافی برای ایجاد سرمایه‌گذاریهای بزرگ ندارد.

وی گفت: زیرساختها اعم از جادهها، فرودگاهها، سازه‌های آبی و غیره که با هزینه های دولتی انجام می‌شود اگرچه بر عملکرد اقتصاد موثرند اما عامل تعیین کننده در درجه نخست نیستند.

ربیعی افزود: مرکز پژوهشهای مجلس نیز در خرداد ٩٥ گزارشی با عنوان الزامهای رشد هشت درصد را با مروری بر تجربه ١٣ کشور منتشر کرد که این گزارش پنج ویژگی مشترک کشورهای با رشد هشت درصد را برای رشد اقتصادی بالا شرح داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش مرکز پژوهشها، رشد اقتصادی ارتباطی با ساخت و ساز و سرمایه گذاریهای مستقیم دولت ندارد بلکه سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی تسهیل کننده رشد اقتصادی است.

ربیعی به وضع فعالیت وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در سمت دبیرخانه شورای عالی اشتغال، نقش هماهنگ کننده و تنظیم کننده اشتغال و بازار کار را دارد لذا موظفیم سیاست‌های راهبردی اشتغال را بررسی و تدوین کنیم؛ از این جهت بر گزاره‌هایی همچون انباشت نیروی بیکار کشور تحت تاثیر امور جمعیتی و عملکرد بد اقتصاد در سال های گذشته که منجر به کاهش اشتغال شده، تاکید دارم.

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۵۵۹