ماه رمضان مصرف بنزین کشور را کاهش داد/ 21 خرداد رکورد کمترین

ماه رمضان مصرف بنزین کشور را کاهش داد/ 21 خرداد رکورد کمترین
میزان مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان به طور قابل توجهی یافته است، به گونه ای که رکورد کمترین میزان مصرف در سال 1395 در 21 خردادماه به ثبت رسید.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با شروع ماه مبارک رمضان و کاهش حجم سفرهای برون شهری، میزان مصرف بنزین درکشور روندی کاهشی داشته است.
در حالی که در 17 خرداد ماه (پش از آغاز ماه رمضان) 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده بود، در 18 خرداد ماه میزان مصرف بیش از چهار میلیون لیتر کاهش یافت.
بر اساس گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ، در نخستین روز از ماه مبارک رمضان (18 خرداد) 69.6 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.
میزان مصرف بنزین در 19 خرداد به 68.8 میلیون لیتر و در 20 خرداد به 72.1 میلیون لیتر می رسد.
در ادامه روند کاهشی مصرف بنزین، رکورد کمترین میزان مصرف بنزین در امسال در روز جمعه (21 خردادماه) با مصرف 56.7 میلیون لیتر به ثبت می رسد.
پیش از این کمترین میزان مصرف بنزین در سال 1395 به روز 27 فروردین ماه امسال با مصرف 57 میلیون لیتر و روز 20 فروردین ماه با مصرف 58.9 میلیون لیتر تعلق داشته است.
اگرچه میزان مصرف بنزین در ماه رمضان کاهش یافته است، اما پیش بینی می شود با پایان یافتن این ماه، موج سفرهای تابستانی آغاز شود و به تبع آن شاهد جهش در میزان مصرف بنزین خواهیم بود.
میانگین مصرف بنزین کشور در سال 1394 روزانه 70.5 میلیون لیتر بوده است و پیش بینی می شود امسال حجم مصرف بنزین نسبت به سال گذشته بیش از یک درصد رشد داشته باشد.
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۳۹۲