ظرفیت‌های همکاری مشترک دو کشور شناسایی شود

ظرفیت‌های همکاری مشترک دو کشور شناسایی شود
سفیر بنگلادش در تهران در ملاقات با رییس اتاق تهران، با اشاره به برجام و رفع تحریم‌های ایران، از آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران خبر داد. وی هم‌چنین خواستار حمایت اتاق بازرگانی تهران را برای تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، «مجیبر رحمان بویان» که از مدت حضورش در تهران به عنوان سفیر بنگلادش، چهار ماه می‌گذرد، در این ملاقات به برخی زمینه‌های همکاری میان دو کشور اشاره کرد و گفت: صنایع پلاستیک، دارو و خودرو از جمله سکوهای پرتاب مناسبات اقتصادی دو طرف است. وی از ملاقات خود با مقامات اقتصادی ایران طی مدت حضورش در تهران خبر داد و افزود: ایران با برداشته شدن تحریم‌ها وارد فضای جدیدی از مناسبات اقتصادی با دنیا شده است و در حال حاضر فرصت مناسبی است تا کشورهای دیگر از جمله بنگلادش با ایران روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهند.


سفیر بنگلادش همچنین افزود: اقتصاد این کشور در حال حاضر در شرایط مناسبی قرار دارد و بنگاه‌های بنگلادش به دنبال این هستند که با ایران تبادلات تکنولوژیک داشته باشیم.


به گفته بویان، روابط بازرگانی بنگلادش با ایران در زمینه سرامیک و چرم از سابقه خوبی برخوردار است و علاوه بر این بنگلادش جزو صادرکنندگان بزرگ کنف به ایران بوده است. رییس اتاق تهران نیز در این دیدار، با اشاره به حجم مناسبات تجاری دو کشور که آن را حدود 100 میلیون دلار اعلام کرد، گفت: با توجه به حجم و میزان کل تجارت خارجی دو کشور، سطح روابط دو طرف قابل قبول نیست و باید تلاش کرد حجم روابط اقتصادی را توسعه داد.


مسعود خوانساری، پیش‌زمینه ورود دو کشور به همکاری‌های اقتصادی بادوام و در اندازه وسیع را شناخت ظرفیت‌های همکاری میان دو طرف عنوان کرد و گفت: سفارت بنگلادش در تهران می‌تواند در این زمینه به خوبی عمل کرده و با معرفی فرصت‌های اقتصادی در این کشور و زمینه‌های همکاری مشترک، گام بلندی در گسترش مناسبات بردارد.


خوانساری رفت‌وآمد هیات‌های تجاری میان دو کشور را در ایجاد شناخت بهتر فعالان اقتصادی دو طرف از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی موثر دانست و در این زمینه، خاطرنشان کرد که اتاق تهران برای تبادل هیات‌های اقتصادی دو کشور آمادگی کامل دارد. رییس اتاق تهران همچنین بر ایجاد همکاری‌های مشترک میان بنگاه‌های اقتصادی دو کشور در قالب جوینت ونچر تاکید کرد.

 

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۹۹۶