فاز دوم پتروشیمی کاویان راه اندازی شد

فاز دوم پتروشیمی کاویان راه اندازی شد
مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اعلام این که فاز ٢ این پتروشیمی در مرحله راه اندازی قرار دارد، اعلام کرد : برای رسیدن به ظرفیت تولید ٦٠ درصدی برنامه ریزی شده نیازمند دریافت اتان بیشتر هستیم.

رمضان اولادی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که همه اولویت این شرکت راه اندازی فاز دوم پتروشیمی کاویان بوده است، اظهار کرد: راه اندازی فاز دوم  پتروشیمی کاویان انجام شده است و اکنون همه کمپرسورها و کوره ها در مدار تولید قرار دارند.

وی با اعلام این که فاز یک پتروشیمی کاویان با ٦٠ درصد ظرفیت در مدار قرار دارد، توضیح داد: برنامه ریزی ما این است که فاز دوم پتروشیمی کاویان را در روزهای آینده با ظرفیت ٦٠ درصدی وارد مدار کنیم که برای رسیدن به این هدف با مشکل کمبود خوراک اتان روبرو هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان یادآور شد: در فاز دوم پتروشیمی کاویان از اواخر پارسال اقدام به پیش راه اندازی کردیم و در شرایط کنونی مشکل ما کمبود خوراک اتان بوده است که براساس آخرین مذاکره صورت گرفته قرار است اتان بیشتری دریافت کنیم و به ظرفیت مورد نظر دست یابیم.

به گفته وی، فاز دوم پتروشیمی کاویان با دریافت اتان بیشتر می تواند خوراک مورد نیاز مجتمعهای پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب را تامین کند.

اولادی تصریح کرد: قرار بود ٨٠ تن در ساعت اتان دریافت کنیم که از این میزان ٢٠ تن در ساعت دریافت شد و قرار است ٦٠ تن باقیمانده مرتفع شود.

فاز دوم پتروشیمی کاویان (الفین یازدهم) به عنوان یکی از طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی است که در صورت تامین کامل خوراک، تولید اتیلن این مجتمع سالانه به بیش از ٢ میلیون تن می رسد.

مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۵۸۳