بخش خصوصی از ارکان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاوتی است

بخش خصوصی از ارکان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاوتی است
استاندار تهران با بیان این که بخش خصوصی از ارکان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاوتی است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم اتاق بازرگانی تهران نتیجه اقدامها و فعالیتهای خود را در جهت اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی به شورا و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بازتاب دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، در بیست‌ و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، موانع اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بررسی شد.

حسین‌ هاشمی، استاندار تهران و رئیس شورای گفتگوی استان تهران در ابتدای این نشست با اشاره به مصوبه های پیشین این شورا گفت: در جلسه گذشته، از اتاق بازرگانی تهران درخواست کردیم که نتیجه اقدامها و فعالیتهای خود را برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی به شورا و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بازتاب دهند، به این دلیل که فکر می‌کنم یکی از ارکان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاوتی اتاقها هستند.

وی افزود: اکنون تعامل خوبی میان نهادهای بیمه‌ای و مالیاتی و همچنین بانکها در استان تهران برای رفع نیاز‌های صنعت شکل گرفته است و اتاق بازرگانی تهران نیز باید نقش فعالی در این زمینه ایفا کند.

هاشمی تصریح کرد: برنامه ما این است که تکلیف ٩٨١ واحد صنعتی استان تهران را که نیازمند تسهیلات هستند تعیین کنیم و این تسهیلات به واحدهایی اعطا شود که اشتغال ایجاد کرده و چرخ تولید را به گردش در بیاورند و هم این که تولید آنها قابل عرضه باشد.

در ادامه این نشست، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز به میزان پیشرفت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: آنچه در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت به نظر می‌رسد آن است که این برنامه نیز به سرنوشت برنامه‌ های پیشین دچار نشود.

وی افزود: ما در اتاق تهران تصمیم گرفتیم به جای تدوین برنامه‌ های جدید، در پی رفع موانع در فضای کسب‌ و کار باشیم، در یک سال گذشته، کمیسیونهای اتاق بازرگانی تهران، اقدامهای مفیدی برای شناسایی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی به انجام رسانده‌اند، بنابراین سعی کرده‌ایم نتایج کار کمیسیونها را ارائه کنیم.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۵۰۴