معرفی اولین شرکت بخش خصوصی به عنوان قطب جدید بندر صادرات فرآورده های نفتی

معرفی اولین شرکت بخش خصوصی به عنوان قطب جدید بندر صادرات فرآورده های نفتی

 

 

 


 

به گزارش خبرنگار دنیای انرژی - بندر فراسکو عسلویه با وجود امکانات بندری منحصر بفرد و امکان پهلوگیری انواع کشتیهای فرآورده های نفتی، همچنین مخازن ذخیره سازی در این خصوص در پسکرانه بندر و وجود بستر مناسب جهت توسعه آن متناسب با نیاز شرکت ملی نفت و پتانسیل بالای ارائه خدمات بانکرینگ (با توجه به تردد بالای کشتی ها عبوری و ورودی به این منطقه)، ترمینال و بندری مناسب جهت تقویت توان  صادراتی درخدمت افزایش ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی کشور می باشد.

 

   

مهندس مرآتی مدیر عامل شرکت فراسکو، از اعضاء اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران بندر عسلویه را به عنوان قطب جدید صادرات فرآورده‌های نفتی معرفی کرد.
او گفت ترمینال، به عنوان نیاز اصلی صادرات نفتی فرآورده‌های نفتی کشور مطرح بوده که در گذشته از طریق بندرهای امام خمینی و بندر عباس انجام می شد. حال با احداث و رونمایی بندر عسلویه، قطب سوم نیز جهت صادرات فرآورده‌های نفتی شکل گرفته است.


   

در حال حاضر بزرگترین اسکله‌ی صادرات‌، اسلکه‌ی شماره‌ی دو بندر فراسکو می‌باشد که دارای عمق پانزده متر و طول سیصد و بیست و چهار متر بوده که مختص کشتی های صد هزار تنی می باشد و در مقایسه با بندر امام، بوشهر، عباس و چهاربهار، بزرگتر است.

 

 

ایشان اضافه کرد: اسکله‌ی شماره‌ی یک ما به طول دویست و چهارده متر و عمق ده متر برای کشتی‌های بیست هزار تنی  و اسکله‌ی حال حاضر ظرفیت حمل و بارگیری یازده میلیون تن بار دریایی در سال را دارا می‌باشد . مرآتی در ادامه اضافه کرد« ما در این مقطع به کمک شرکت ملی نفت ایران آمده‌ایم. امکانات ما متعلق به صندوق‌های بازنشستگی نفت می‌باشد، وی همچین افزود که بندر عسلویه می‌تواند به عنوان قطب جدید بندرهای تخصصی انرژی ایران قرار گیرد.

با توجه به اینکه بندر عسلویه نزدیکترین نقطه به تمامی پالایشگاه‌ها است، از این پس حمل و نقل سریعتر از قبل اتفاق خواهد افتاد.

 

 


 خوشرو، معاون بازرگانی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی نفت ایران نیز با بیان اینکه امکانی که ایجاد شده برای صادرات فرآورده‌های نفتی، افزایش ظرفیت پالایشگاهی نیست و افزایش ظرفیت تولید گاز است افزود با راه اندازی این بندر توسط شرکت فراسکو به عنوان عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآروده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در روند صادرات به خصوص در زمینه‌های فرآورده‌های نفت کوره و گازوییل، تسهیل و تسریع خواهد شد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۷۹۱