ایران مناسب ترین کشور برای سرمایه گذاری است

ایران مناسب ترین کشور برای سرمایه گذاری است
استاندار همدان، رویکرد دنیا را به ایران برای انجام سرمایه گذاری از نتایج برجام دانست و خطاب به سرمایه گذاران اروپایی گفت: ایران مناسب ترین کشور برای سرمایه گذاری است.

به گزارش شانا، محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان در دیدار با سرمایه گذاران کشورهای آلمان، سوییس و لیختن اشتاین در استانداری همدان، گفت: امروز دنیا پذیرفته است که ایران بهترین و مناسب ترین کشور برای سرمایه گذاری است، سخن و نگاه سرمایه گذاران نیز نشانگر آن است که شرائط برای تعاملات اقتصادی با ایران فراهم شده و آمده‌اند تا در کشور سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به مجموعه های اجرایی تاکید کرده‌اند که از همه امکانات داخلی استفاده و چشم به تکنولوژی روز دنیا داشته باشند.

نیکبخت تصریح کرد: کشورهای زیادی بویژه از اروپا برای سرمایه گذاری در ایران اقدام کرده‌اند که کشور آلمان به عنوان همکار قدیمی ایران یکی از کشورهای بزرگی است که در نوبت سرمایه گذاری قرار دارد و ایران هم علاقمند است با کشور آلمان بنا به دلایل بسیاری همکاری اقتصادی داشته باشد.

در این جلسه سرمایه گذاران خارجی که مجموعه‌ای از شرکتهای سرمایه گذاری، ساخت و منتقل کننده تکنولوژی تولید برق از انرژیهای پاک بودند، برای سرمایه گذاری ٣ میلیارد و دویست میلیون یورویی طی ده سال در استان همدان اعلام آمادگی کردند.

این سرمایه گذاری در سه بخش تولید ٢٥٢٠ مگاوات برق از انرژی خورشیدی، ایجاد کارخانه پنلهای خورشیدی و انتقال تکنولوژی ساخت به جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که با این کار استان همدان به عنوان پایلوت تولید انرژی پاک در کشور مطرح می‌شود.

در این جلسه، طرف آلمانی همچنین از پشتیبانی شرکت بیمه‌ای هرمس آلمان پس از ١٥ سال از سرمایه گذاری در ایران و گشایش حساب رسمی شریک ایرانی در اروپا خبر داد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۵۲۶