به دنبال کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاهها هستیم

به دنبال کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاهها هستیم
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برنامه و اولویت کاهش زمان تعمیرات و افزایش دوره های اورهال‌ (overhaul) این شرکت در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی خبرداد.

سعید محجوبی درگفتگو با خبرنگار شانا، از اولویتهای امسال این شرکت با توجه به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" می‌گوید: با اجرای کامل طرح احیای خارج از راکتور کاتالیستها ، بررسی وضع هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ، استفاده از نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات IPCMMS  و مدیریت دارایی امسال به هدف کاهش زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاهها تا حدود زیادی دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: با اجرای این طرحها تعمیرات اساسی پالایشگاهها کاهش یافته و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در انرژی برق و سوخت حاصل می‌شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص مزایای این طرحها گفت: در صورت اجرای طرحهای پیش‌بینی شده برای کاهش زمان تعمیرات اساسی شاهد کاهش زمان ٥ تا ١٠ روزه و صرفه‌جویی انرژی پالایشگاه در زمان  (overhaul)خواهیم بود.

وی همچنین مدیریت دارایی را راهبرد دیگر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام و اظهارکرد: در این خصوص نیز از سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات بهره گرفته شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران،کاهش زمان تعمیرات اساسی و افزایش فاصله میان دو دوره تعمیرات اساسی را در مجموعه پالایشگاهی، هدف تعریف شده برای استفاده از سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات عنوان کرد.

وی اعلام کرد: در این راستا براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده بررسی وضع هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را آغاز کردیم که پالایشگاهها با ارائه گزارشهای به دست آمده تصویر شفافی از هزینه‌ها برای تصمیم‌گیری خواهند داشت.

محجوبی افزود: در این راستا نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات IPCMMS  از سال گذشته تکمیل و در اختیار برخی پالایشگاهها گذاشته شد که با استفاده از گزارشهای  روزآمد و دسته‌بندی شده این نرم‌افزار می‌تواند اقدام به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: اطلاعات دسته‌بندی شده و آماده از طریق سیستم نرم‌افزاری امکان نظارت و بهبود شرائط را برای مدیران آسانتر خواهد کرد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۵۸۱