٦ کارگروه در کمیسیون برنامه‌ و بودجه تشکیل می‌شود

٦ کارگروه در کمیسیون برنامه‌ و بودجه تشکیل می‌شود
سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: ٦ کمیته در امور اقتصادی، عمومی، دفاعی، اجتماعی، محاسباتی و نظارتی در این کمیسیون پیش‌بینی‌شده که این کمیته‌ها منطبق با فصل‌بندی بودجه و برنامه‌های کشور است.

به گزارش شانا، محمدمهدی مفتح با تشریح جلسه امروز (دوشنبه، ٣١ خردادماه) کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس گفت: آیین‌نامه داخلی کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات بررسی شد و پیش‌نویسی بر اساس تجربه سالهای قبل نمایندگان و دیدگاههای اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون جمع‌آوری و مقرر شد که این موارد نگاشته و در اختیار اعضای کمیسیون برای بررسی قرار گیرد، پس از تصویب در نخستین جلسه روش کار کمیسیون سامان خواهد یافت تا نمایندگان را بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس در کمیته‌های مختلف سازمان‌دهی شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات تصریح کرد: ٦ کمیته در کمیسیون برنامه‌وبودجه پیش‌بینی‌شده که این کمیته‌ها منطبق با فصل‌بندی بودجه و برنامه‌های کشور است.

وی گفت: امور عمومی، امور دفاعی، امور اقتصادی و امور اجتماعی کمیته‌هایی هستند که تشکیل‌شده تا بهتر بتوانیم بر اساس آن با دستگاههای مختلف کشور در تدوین لوایح و نظارت بر اجرای آن، هماهنگی داشته باشیم.

مفتح ادامه داد: دو کمیته دیگر شامل کمیته دیوان محاسبات و نظارت بر امور داخلی مجلس ازنظر حسابرسی که ناظر بر عملکرد مجلس و ازجمله دیگر وظایف کمیسیون برنامه‌وبودجه است، تشکیل می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد برنامه کاری کمیسیون برای یک سال آینده از دیگر موارد دستور کار جلسه هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات بود.

مفتح تصریح کرد: به‌این‌ترتیب در جلسه صبح امروز برنامه کاری و آیین‌نامه داخلی کمیسیون بررسی و به‌عنوان پیشنهاد به اعضای کمیسیون ارائه می شود.

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۵۳۳