وزیر امورخارجه عازم پاریس شد

وزیر امورخارجه عازم پاریس شد
وزیر امورخارجه برای انجام سفر رسمی ٢ روزه، دقایقی پیش فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.
  • به گزارش شانا، این سفر که به دعوت رسمی ژان مارک آیرو، وزیر امورخارجه جدید فرانسه صورت می‌گیرد، نخستین سفر محمدجواد ظریف به این کشور اروپایی است که با دعوت رسمی انجام می‌شود.

    در این سفر، ظریف با مقامهای این کشور در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و تشریح فضای ایران در پسابرجام گفتگو می‌کند.

    سفرهای دیپلماتیک مقامهای ٢ کشور پس از برجام با حضور لوران فابیوس، وزیر امورخارجه پیشین فرانسه در هفتم مردادماه ١٣٩٤ انجام شد که در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و به دعوت همتای ایرانی خود وارد تهران شد.

    فابیوس در این سفر یک روزه با دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفتگو کرد.

    به دنبال این سفر، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از دکتر روحانی برای سفر به این کشور در آبانماه همان سال دعوت کرد، اما این سفر به دلیل حوادث تروریستی پاریس به تعویق افتاد و رئیس جمهوری ایران در هفتم بهمن سال گذشته عازم پاریس شد و مورد استقبال فرانسوا اولاند قرار گرفت.

    در این سفر، رئیس جمهوری همچنین با روسای شرکت نفت و گاز فرانسه، توتال و شرکت هواپیماسازی اروپایی و ایرباس دیدار کرد و قراردادهایی میان ایران و شرکتهای یاد شده برای تبادل نفت و گاز و خرید هواپیما امضا شد.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۴۳۹