ارزش معاملات بورس انرژی از ٤ هزار میلیارد ریال گذشت

ارزش معاملات بورس انرژی از ٤ هزار میلیارد ریال گذشت
ارزش معاملات بورس انرژی ایران در سه ماه نخست امسال به چهار هزار میلیارد ریال رسید.
به گزارش شانا، در جلسه معاملاتی امروز (سه شنبه، یکم تیر ماه)، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن آوران، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

در جریان معاملات دیروز نیز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نیتروژن مایع، برش سنگین و برش ٦ کربن غیرآروماتیک پتروشیمی تبریز، برش سنگین پتروشیمی جم و نیتروژن مایع پتروشیمی مبین در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند.

در این روز کل معاملات صورت گرفته در عرضه ‌های عادی و عرضه ‌های مازاد بازار فیزیکی معادل ٦٠ تن و به ارزش بیش از ٢١٦ میلیون ریال بود. شایان یادآوری است که ارزش معاملات بورس انرژی ایران در سه ماه نخست امسال به چهار هزار میلیارد ریال شد.

در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، دیروز در همه نمادهای فعال، یک قرارداد با ارزشی بالغ بر ٩ میلیون ریال معامله شد.

طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله یک قرارداد معادل ٢٤ مگاوات ساعت به ارزش ٩ میلیون ریال بود.
 
شایان ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌ باری، میان‌ باری و بارپایه روزانه ٣٠ تیرماه گشایش یافته است و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه چهارم تیرماه متوقف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از ٢٣٤ میلیون ریال رسید.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۴۲۷