صرفه جویی ١٢ میلیارد دلاری در پتروشیمی فجر

صرفه جویی ١٢ میلیارد دلاری در پتروشیمی فجر
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فجر بخشی از ظرفیت مازاد این پتروشیمی را نیازمند مشتریهای جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر)، علیرضا شمیم در جریان بازدید مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از مجتمع پتروشیمی فجر با بیان این که طراحی و ساخت ناحیه ٢ پتروشیمی فجر (فجر ٢) براساس پیش بینی و اعلام نیاز صورت گرفته از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجام شد، افزود: با توجه به  ساخته نشدن تعدادی از این طرحها شرکت پتروشیمی فجر با ظرفیت خالی روبرو شده است.

وی افزود: با توجه به این که طرحها و صنایع جدیدی برای  سایت ١ و ٢ بر این اساس پیش بینی شده بود که محصولات شرکت پتروشیمی فجر را خریداری کنند، تعدادی از طرحها ساخته نشده اند، بنابراین شرکت پتروشیمی فجر با ظرفیت خالی روبرو شده است و بخشی از این ظرفیت مازاد اکنون نیاز به مشتری جدید در منطقه دارد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فجر با تشریح اقدامهای صورت گرفته در این مجتمع به اجرای فاز نخست طرح بازیافت آب حاصل از فرآیند تصفیه R.O.REJECT با همکاری پژوهشکده صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این اقدام تاکنون ١٢ میلیارد صرفه اقتصادی داشته و اکنون ٤٣٠ هزار لیتر در ساعت آب دورریز به سیستم بازگردانده می شود.

شمیم با بیان این که ٢٧ درصد از آب در فجر ١ و ٢ دورریز می شد، توضیح داد:  پژوهشکده صنعت نفت طرحی مشتمل بر چند سناریو در این راستا ارائه کرد که با انتخاب یکی از آنها طرح بازیافت آب حاصل از فرآیند تصفیه R.O.REJECT را توسط کارکنان مجتمع پتروشیمی اجرا کردیم.

این طرح ملی صرفه جویی اقتصادی،اتکای به توان علمی داخلی و توجه به منابع زیست محیطی را به همراه دارد، همچنین فرآیند خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی این بخش از سوی کارکنان شرکت پتروشیمی فجر انجام گرفت.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۴۵۸