صادرات نفت عربستان در ماه آوریل کاهش یافت

صادرات نفت عربستان در ماه آوریل کاهش یافت
صادارت نفت عربستان در ماه آوریل سال جاری به کمترین میزان خود ظرف شش ماه سال گذشته رسید.

روزنامه گلف نیوز روز سه شنبه در گزارشی در این خصوص نوشت: عربستان به عنوان بزرگترین کشور صادر کننده نفت خام، محموله های نفتی اش را در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) به پایین ترین میزان ظرف شش ماه رساند.
دلیل این تصمیم، کاهش میزان خرید شرکت های پالاینده نفت فرامرزی از سعودی ها و مصرف مقادیر بیشتری نفت در داخل عربستان عنوان شده است. 
آمار ارائه شده حاکی است که محموله های نفتی عربستان در ماه آوریل به هفت میلیون و 440 هزار بشکه در روز رسید، در حالی که این رقم در ماه قبل از آن هفت میلیون و 540 هزار بشکه در روز بود. 
میزان صادرات نفت عربستان در ماه آوریل به پایین ترین رقم از ماه اکتبر (پاییز سال گذشته) رسید. حجم صادرات عربستان در آن زمان هفت میلیون و 360 هزار بشکه در روز بود.
براساس این گزارش، صادرات نفت قطر، عراق و کویت نیز کاهش یافته است. 
شرکت های نفتی عمدتا پالایشگاه ها را در ماه آوریل و می تعطیل می کنند تا برای افزایش تقاضا در فصل تابستان تدارک بینند.
عربستان قصد دارد در ماه های آینده تولید نفتی اش را به 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند، زیرا با افزایش دما، میزان تقاضای نفت نیز افزایش می یابد.
تولید نفت این کشور در ماه آوریل و پس از رسیدن به رقم بی سابقه 10 میلیون و 560 هزار بشکه در روز در ژوئن 2015، به 10 میلیون و 260 هزار بشکه در روز رسید.
این کشور 501 هزار بشکه در روز نفت را برای تولید برق در ماه آوریل سوزاند، در حالی که این رقم در ماه مارس 397 هزار بشکه در روز بود.
میزان ذخایر نفتی عربستان نیز از بیش از 296 میلیون بشکه در ماه مارس به اندکی بیش از 290 میلیون بشکه در ماه آوریل کاهش یافت. 
در همین حال، شرکت نفت عربستان (آرامکو) ممکن است برای افزایش سهم خود در بازار، راهبردش را در آسیا تغییر دهد و میزان بالاتری از نفت خود را در قالب قراردادهای تک محموله ای به شرکت های پالاینده کوچک و مستقل در چین بفروشد. 
این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که مناطق فروش نفتی اش به لحاظ جغرافیایی را گسترش داده و بازارهای جدیدی را در منطقه شمال اروپا گشوده است.

۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۴۰۴