برنامه دولت هند برای ایجاد قطب های جدید پتروشیمی

برنامه دولت هند برای ایجاد قطب های جدید پتروشیمی
هند قصد دارد تا با هدف ایجاد اشتغال صنعت پتروشیمی خود را گسترش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری canindia، دولت هند روز جمعه چهارم تیرماه اعلام کرد که قصد دارد با احداث مجموعه های جدید پتروشیمی در مجاورت 22پالایشگاه خود در سراسر هند، به ایجاد 10 میلیون موقعیت شغلی در این کشور کمک کنداین در حالی است که دولت هند همواره خواهان کاهش وابستگی صنایع به دولت و افزایش رقابت پذیری است.

آنانت کومار، وزیر مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی هند، در حاشیه یک سمینار اعلام کرددولت تصمیم گرفته است تا قطب های جدید پتروشیمی را در داخل و مجاورت تمامی 22 پالایشگاه این کشور راه اندازی کند.

وی افزودفرآیند یکپارچه سازی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها به طور قابل ملاحظه ای به بهبود راندمان فعالیت مجموعه های یادشده و کاهش هزینه ها کمک می کند.این طرح ها محدود به پروژه های گرین فیلد (greenfieldنخواهد بود و تعدادی از پروژه های بران فیلد (brownfieldرا که در حال حاضر در نقاط مختلف در جریان اند؛ شامل می شود.

کومار ادامه دادطرح پیشنهادی که انتظار می رود حجم بالایی از سرمایه گذاری های خارجی را جذب کند و به فراهم شدن 10 میلیون موقعیت شغلی جدید بیانجامد؛ به زودی با دهارمندرا پردهان (Dharmendra Pradhan)، وزیر نفت هند، به بحث گذاشته می شود.

وزیر مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی هند همچنین خاطرنشان کرداز صنایع شیمیایی می خواهیم تا تنها وابسته به مشوق های دولتی نباشند و به ایجاد فضای رقابتی در حوزه خوراک اولیه، تامین گاز طبیعی و تولید محصولات نهایی در راستای دو برابر ساختن رشد این بخش و رساندن ارزش آن به 400 میلیارد دلار تا سال 2021کمک کنند.


۵ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۵۹
تعداد بازدید : ۴۳۰