انعقاد قرارداد بلندمدت شرکت پتروشیمی تندگویان و صنایع پایین دستی

انعقاد قرارداد بلندمدت شرکت پتروشیمی تندگویان و صنایع پایین دستی
نخستین قرارداد بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی شرکت تندگویان با صنایع پایین دستی دیروز در بورس کالای ایران نهایی شد.
به گزارش نیپنا، حامد سلطانی نژاد  مدیرعامل بورس کالای ایران درباره این قرارداد و نحوه عملکرد بورس کالا در این زمینه اظهار کرد: یکی از مطالبات شرکت های پتروشیمی از بورس کالای ایران افزون بر ایجاد بستری امن و قانونمند و همچنین شفافیت در روند معاملات و قیمت ها، انعقاد قراردادهای بلند مدت با واحدهای تولیدی بود تا بتوانند با علم به فروش محصولاتشان در بلندت مدت، برای تولید برنامه ریزی کنند.
مدیرعامل بورس کالا افزود: از این رو پس از انجام رایزنی و جلسات مشترک با دست اندرکاران صنعت پتروشیمی،  دیروز شنبه ( 5 تیرماه) نخستین قرارداد بلندمدت در تالار محصولات پتروشیمی منعقد شد تا اولین گام برای پاسخ به این مطالبه پتروشیمی ها برداشته شود.
سلطانی نژاد در خصوص جزییات معاملات روز شنبه گفت: انعقاد قرارداد بلندمدت شرکت پتروشیمی تندگویان و صنایع پایین دست بر روی محصولات پلی اتیلن ترفتالات نساجی و بطری با نرخ میانگین کشف شده در عرضه قبلی و عمومی این شرکت و جمعا به میزان 616 تن در بورس کالا انجام شد.
مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه قراردادهای بلندمدت پتروشیمی ها با صنایع پایین دستی در دوره زمانی 6 تا 12 ماهه انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: عرضه کننده و خریدار موظف به تداوم عرضه و خرید در انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا هستند؛ همچنین عرضه بعدی شرکت پتروشیمی تندگویان بستگی به شرایط تولیدکننده و نیاز خریدار دارد.
سلطانی نژاد تصریح کرد: توسعه انعقاد قراداد بلندمدت شرکت های پتروشیمی با صنایع پایین دستی در بورس کالای ایران با توجه به شرایط تولید و عرضه محصولات و به طوری که در عرضه عمومی شرکت های پتروشیمی خللی ایجاد نشود، در حال بررسی است.
۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۴۱۴