موضوع ساماندهی تعطیلات از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود

طرح موضوع ساماندهی تعطیلات پایان هفته از سوی کمیسیون گردشگری اتاق تهران، طی هفته‌های اخیر واکنش‌های متفاوتی را درپی داشته است. این کمیسیون، پس از بررسی تعداد روزهای تعطیل پایان هفته و همچنین مقایسه تطبیقی وضعیت تعطیلات در ایران و سایر کشورها، پیشنهاداتی را مبنی بر افزایش تعداد روزهای تعطیل پایان هفته از یک روز به دو روز و همچنین تغییر روزهای تعطیل از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه ارائه کرده است تا مطابقت بیشتری میان اقتصاد ایران و اقتصاد بین‌الملل ایجاد شود که متضمن منافع بیشتری برای کشور است.

 در نوزدهمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق تهران، محسن مهرعلیزاده با اشاره به روند بررسی موضوع تعطیلات در این کمیسیون گفت: در ادامه بررسی‌ها مقرر شده بود گزارشی از نتایج مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است، تهیه و درجمع اعضای کمیسیون ارائه شود. به همین دلیل نیز با اعضای کمیسیون در مورد نتایج این طرح مطالعاتی مباحث مفصلی صورت گرفته است که کمیسیون در نظر دارد نتایج آن را به طور مدون و کامل در آینده نزدیک منتشر کند.


او افزود: در این نشست پس از قرائت گزارش مذکور و اصلاح آن، اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند با پیمودن مراحل قانونی، تصویب در هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران، آن را از تصویب شورای گفت‌وگو بگذرانند تا به سایر مراجع قانونی نیز ارائه شود.


مهرعلیزاده گفت: کمیت و کیفیت تعطیلات، از جمله مسایل اثرگذار بر رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی کشورها محسوب شده و در اغلب کشورها توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. در گزارشی که تهیه شده، پیامدهای نظام تعطیلات از منظر اقتصادی، اجتماعی و گردشگری مورد بررسی و در پایان آن دستاوردهای تغییر روزهای تعطیل پایان هفته مورد اشاره قرار گرفته است.


رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران با بیان این که ممکن است موضوع ساماندهی تعطیلات، حساسیت‌هایی را در میان برخی گروه‌های مختلف ایجاد کند، افزود: اعضای کمیسیون گردشگری اتاق تهران تصمیم دارند، دلایل خود را برای ارائه این پیشنهادات همراه با استنادات علمی و مقایسه‌ای به مراجع ذیصلاح ارائه کنند و همچنین مزایای تغییر تعطیلات پایان هفته را از طریق رسانه‌ها و مطبوعات و صداوسیما به اطلاع مردم برسانند. 

 

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : ۴۴۸