عرضه محدود پلی اتیلن سبک خطی در آسیای جنوب شرقی

معامله کنندگان در بازار آسیای جنوب شرقی گزارش داده اند که به سبب تعطیلی کارخانه ها در این منطقه عرضه پلی اتیلن سبک خطی محدود شده است و در نتیجه تقاضا برای این محصول در اندونزی، ویتنام و فیلیپین افزایش یافته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، عرضه پلی اتیلن سبک خطی در فیلیپین برای مدتی است که کاهش یافته. یک تبدیل کننده که کیسه های پلاستیکی تولید می کند گزارش داده است: «وضعیت عرضه برای پلی اتیلن سنگین در حال بهتر شدن است در حالیکه عرضۀ پلی اتیلن سبک خطی هنوز پایین است.»

تعطیلی بدون برنامه ریزی واحد کراکینگ و واحدهای پلی اتیلن یک تولیدکننده تایلندی بر بازارهای صادراتی اصلی آن – اندونزی و ویتنام – تأثیر گذاشته است. یک توزیع کننده در اندونزی گزارش داده است که محموله های فرستاده شده این تولیدکننده تایلندی با تأخیر به دست آن ها رسیده و به سبب تعطیلی دو هفته ای واحدهای پلی اتیلن آن، عرضه پلی اتیلن سبک خطی شاهد کاهش چشمگیری بوده است. این توزیع کننده گفته است: «ما احساس می کنیم که قیمت ها در حال حاضر به پایین ترین میزان خود رسیده اند، با این حال برخی خریداران ترجیح می دهند منتظر بمانند و خریدی انجام ندهند.»

یک تاجر در اندونزی نیز تأیید کرده است که عرضه پلی اتیلن سبک خطی از منابع خاورمیانه ای اندک است و تاجر دیگری در ویتنام گفته است: «تقاضا برای پلی اتیلن سبک خطی بالاتر از پلی اتیلن سنگین است و از اینرو ما در نظر داریم تنها به خرید پلی اتیلن سبک خطی بپردازیم.»

۸ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۳۸۴