آخرین هشدار به وزارت نفت/ واردات لوله را متوقف کنید تا کار به مجلس نکشد

آخرین هشدار به وزارت نفت/ واردات لوله را متوقف کنید تا کار به مجلس نکشد
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اعلام اینکه آخرین هشدار را به وزارت نفت می دهم گفت: اگر وزارت نفت واردات لوله از آلمان و دیگر کشورها را متوقف نکند، کار را به مجلس می کشانیم.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: در نظام جمهوری اسلامی و طی سالیان متمادی میلیاردها دلار هزینه شده و کارخانه‌های لوله‌سازی احداث شده‌اند تا صنعت نفت از لوله‌های ساخت داخل استفاده کند.

وی ادامه داد: این کارخانه‌ها به این گونه کار می‌کنند که اول سفارش دریافت می‌کنند و بعد لوله‌های مورد نیاز را تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

قاضی‌پور تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون کارخانه‌های لوله‌سازی تنها لوله تولید کرده و انبار می‌کنند و نمی‌توانند این لوله‌ها را در اختیار شرکت‌های نفتی ایرانی قرار دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم خاطر نشان کرد: اگر به کارخانه سدید و یا دیگر کارخانه‌های مشابهی که در سطح کشور مشغول تولید لوله هستند سری بزنید خواهید دید که دیگر جایی برای انبار کردن لوله‌های خود ندارند.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: در سفری که به عسلویه داشته ام شاهد بودم مسئولین نفتی هزار کیلومتر لوله خارجی را خریداری کرده‌ و از کشتی پیاده می‌کنند به طوری که لوله‌ها همگی کهنه بودند.

نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: این موضوع در مجلس هشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما متأسفانه عمر این مجلس کفاف نداد تا در صحن به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد و تنها از وزارت نفت قول گرفته شد که به دنبال خرید لوله‌های خارجی نباشند.

قاضی‌پور اظهار کرد: هنگامی که مشغول انتخابات مجلس برای دور نهم بودیم متأسفانه باخبر شدم وزارت نفت بدقولی کرده و 500 کیلومتر لوله را از یک شرکت آلمانی که رقیب کارخانه سدید است خریداری و وارد ایران کرده است.

نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حالی که در سال تولید ملی هستیم متأسفانه شاهد این بدقولی وزارت نفت هستیم که می‌آید و به جای آنکه از تولید ملی حمایت کند لوله را از کشورهای خارجی می‌خرد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که پرسید وزارت نفت مدعی است این لوله‌ها مخصوص گاز ترش است و آلیاژ آن با لوله‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود متفاوت است پاسخ داد: هرگز اینگونه نبوده و وزارت نفت تنها به این دلیل لوله وارد می‌کند که برایش سود دارد و می‌تواند به سفرهای خارجی برود.

قاضی‌پور ادامه داد: اگر بر فرض این اتفاق هم درست باشد وزارت نفت می‌تواند ورق‌های این لوله‌ها را خریداری کرده و در اختیار کارخانه‌های لوله‌سازی قرار دهد که متأسفانه این کار نیز انجام نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: این آخرین هشداری است که به وزیر نفت داده می‌شود و اگر برای بار مجدد شاهد باشیم این وزارتخانه به دنبال واردات لوله‌های خارجی است وزیر را به مجلس می‌کشانم و استیضاح می‌کنم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۲۰
تعداد بازدید : ۹۴۵