امید اندونزی برای حضور در بالادست صنعت نفت ایران

امید اندونزی برای حضور در بالادست صنعت نفت ایران
شرکت پرتامینا اندونزی در هفته آینده برای سرمایه گذاری در دو میدان نفتی در ایران، قرارداد امضا می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، یکی از مسئولان شرکت پرتامینا اندونزی دیروز (دوشنبه هفتم تیر ماه) اعلام کرد این شرکت پس از پایان ماه رمضان، قراردادی برای بررسی سرمایه گذاری در ٢ میدان نفتی در ایران امضا می کند.

توافق یاد شده، نخستین تلاش اندونزی برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت ایران به شمار می آید. در ماه گذشته میلادی، اندونزی برای خرید ٦٠٠ هزار بشکه ال پی جی، با شرکت ملی نفت ایران به توافق رسیده بود.

سیامسو الام، مدیر بخش بالادستی پرتامینا، اعلام کرد این شرکت قصد دارد با شرکت ملی نفت ایران، یک یادداشت تفاهم برای ارزیابی دو میدان یاد شده امضا کند و سرانجام، نفت خام تولیدی این میدانها را برای استفاده در پالایشگاههای اندونزی وارد کند.

الام بدون مشخص کردن جزئیات دو میدان یاد شده، گفت: ما می خواهیم این میدانها را مدیریت کنیم و قصد داریم بهره بردار اصلی این میدانها باشیم.

وی افزود: وقتی این میدانها تکمیل شوند، تولید آنها می تواند به صدها هزار بشکه در روز برسد اما اکنون هنوز به آن سطح نرسیده اند و هنوز تکیل نشده اند.

مدیر بخش بالادستی پرتامینا سخنان یاد شده را در واکنش به انتشار بیانیه دیروز پرتامینا بیان کرد. در بیانیه یاد شده اعلام شد توافق اندونزی با شرکت ملی نفت ایران، گامی تازه در پی توافق پیشین دولتهای دو کشور است.

ویترماجا پوجا، مدیر کل نفت و گاز پرتامینا گفت: توافق میان ٢ دولت به دست آمده است؛ بنابراین از اکنون ما برای دستیابی به توافق میان ٢ شرکت تلاش می کنیم.

۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۴۷۵