آیا تغییر جو بازار پلیمر به پی وی سی می رسد؟

در ترکیه قیمت های پی وی سی برای محموله های وارداتی روند کاهشی خود را حفظ کردند و این بازار شاهد ادامه کاهش متوسط قیمت ها در ماه رمضان بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، پی وی سی k67 وارداتی از آمریکا با ۲۰ تا ۲۵ دلار کاهش به ۷۴۵ تا ۷۸۰ دلار در هر تن (CFR، مشمول ۶/۵ درصد عوارض گمرکی و ۱۸/۸۱ درصد عوارض ضد دامپینگ) رسید و تمایل به خرید محصول از این منبع همچنان پایین می باشد. پی وی سی k67 وارداتی از اروپا نیز همچنان شاهد کاهش ۱۰ دلاری در بازه پایینی محدوده قیمتی بود و به ۸۷۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن (CIF، بدون عوارض گمرکی) رسید.

معامله کنندگان همچنان به عرضه محدود از سوی این منبع اشاره می کنند و می گویند: «عرضه کنندگان اصلی پی وی سی از اروپا محصول زیادی برای ارائه به ترکیه ندارند، اما آن ها قادر نیستند در حال حاضر قیمت هایشان را افزایش دهند.» اگرچه همانطور که فروشندگان و خریداران تصدیق کرده اند بطور کلی تقاضا پایین باقی مانده، در این هفته باتوجه به سپری شدن مدت زمان تعطیلات جو افزایشی در این بازار پدیدار شده است.

یک تاجر گفته است: «ما قیمت های پایین تر را قبول نکردیم زیرا با دریافت علائم مثبت از بازار برای ماه جولای عجله ای برای فروش محصولاتمان نداریم. در صورت بالا رفتن تقاضا پس از تعطیلات احتمال می رود روند نزولی متوقف شود و قیمت های پی وی سی شاهد افزایش جزئی باشند.» در بازار توزیع قیمت های پی وی سی گرید k67 باتوجه به عرضه فوریِ کافی این محصول بدون تغییر بین ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن باقی ماندندپیش بینی می شود در کوتاه مدت شاهد تغییر چشمگیری برای قیمت های پی وی سی نباشیم اگرچه پیش بینی ها برای ماه جولای تا حدودی متفاوت هستند.

خریداران با اشاره به وضعیت نامناسب در بازارهای محصولات نهایی پیش بینی می کنند که این روند نزولی در ماه آتی نیز ادامه یابد. یک سازنده پروفیل گفته است: «ما پیش بینی می کنیم تا ماه آگوست تغییرات زیادی برای عوامل محرک این بازار روی ندهند مگر آنکه محدودیت های غیر قابل پیش بینی در عرضه صورت پذیرد.» با این وجود فروشندگان امیدوارند با پایان ماه رمضان وضعیت تقاضا بهبود یابد که این امر مسیر را برای پایان روند نزولی پی وی سی و حتی افزایش قیمت ها در ماه جولای هموار می کند.

تاجران استدلال کرده اند: «یک تولیدکننده بزرگ پی وی سی در تایوان در حال حاضر پس از کاهش ۳۰ دلاری قیمت هایش تمام محصولات خود برای ماه جولای را به فروش رسانده است. بعلاوه، این تولیدکننده در این تابستان واحدهای تولید وینیل کلرید و پی وی سی خود را برای فعالیت های حفظ و نگهداری تعطیل می کند و احتمالا تقاضا در هند به زودی افزایش یابد.» در این میان در اروپا پس از افزایش قیمت ها برای سه ماه متوالی پیش بینی می شود باتوجه به فعالیت های متوسط بازار و ثابت ماندن قیمت های اتیلن بازار پی وی سی در ماه جولای شاهد ثبات باشد..

۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۴۶۸