ساخت طرح عظیم پتروشیمی ویتنام به تعویق افتاد

ساخت یک مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی 20 میلیارد دلاری در منطقه اقتصادی Nhon Hoi ویتنام به تعویق افتاد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پی تی تی (PTT) تایلند که بزرگترین شرکت انرژی این کشور به شمار می رود؛ از به تعویق افتادن برنامه خود برای ساخت یک مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی 20 میلیارد دلاری در منطقه اقتصادی Nhon Hoi استان بین دین (Binh Dinh) ویتنام خبر داد.
این شرکت عواملی نظیر بی ثباتی و تغییرات سیاسی در این کشور و نوسانات بازار جهانی نفت خام را از دلایل این تصمیم عنوان کرد. پی تی تی قرار است تا پایان سال، میزان و نحوه سرمایه گذاری خود را مورد بازبینی قرار دهد.
شرکت های آرامکو عربستان سعودی و پی تی تی هر کدام 40 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارند و دولت ویتنام متعد به تامین 20 درصد اعتبار باقیمانده است.
شرکت دولتی پی تی تی پس از انجام بیش از چهار سال مطالعات امکان سنجی برای سرمایه گذاری در مرکز ویتنام، نهایتا امسال تصمیم به آغاز عملیات ساخت و ساز مجموعه یادشده با مشارکت شرکت سعودی آرامکو گرفت.
این طرح شامل یک پالایشگاه با ظرفیت 400 هزار بشکه در روز و یک مجتمع تولید الفین ها و محصولات آروماتیکی با ظرفیت تولید پنج میلیون تن در سال است که می تواند به تامین نیاز بازار داخلی این کشور برای مشتقات نفتی و تقویت صادرات کمک شایانی کند.
دفتر مرکزی شرکت پی تی تی در بانکوک تایلند واقع است و عمده سهام آن در اختیار دولت این کشور قرار دارد. این شرکت مالک شبکه گسترده‌ای از خطوط لوله دریایی انتقال گاز در خلیج تایلند است؛ و شبکه‌ای از پایانه‌های ال پی جی را در سراسر تایلند اداره می کند.
از دیگر فعالیت های شرکت پی تی تی می توان به تولید برق، تولید و عرضه محصولات پتروشیمی، اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی و خرده فروشی بنزین اشاره کرد.
۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۴۲۸