جهش ٥٨ درصدی واردات ٦ ماهه نفت هند از ایران

جهش ٥٨ درصدی واردات ٦ ماهه نفت هند از ایران
آمارهای به دست آمده نشان می دهد که واردات نفت هند از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ٣٩ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در نیمه نخست سال ٢٠١٦، واردات نفتی هند از ایران جهشی ٥٨ درصدی داشته است تا به مرز ٣٤٢ هزار بشکه در روز برسد. این درحالی است که واردات نفت هند از ایران در شش ماهه نخست سال گذشته معادل ٢١٦ هزار بشکه در روز بوده است.

گروه میتال انرژی که بخش عمده ای از سهامش در اختیار شرکت دولتی هندوستان پترولیوم است، از نوامبر سال ٢٠١٢ میلادی واردات نفت از ایران را به دلیل فشارهای ناشی از تحریم متوقف کرده بود، اما ماه گذشته نختسین محموله نفت‌خام به مقصد این شرکت پس از وقفه ای ٣,٥ ساله بارگیری شد.

ماه گذشته شرکت وابسته به هندوستان پترولیوم یک میلیون بشکه نفت‌خام از ایران تحویل گرفت. این امارها از اطلاعات نفتکش‌هایی که به نقصد هند بارگیری شده‌اند استخراج شده است.

براساس این آمارها، پالایشگران هندی در ماه ژوئن، روزانه ٣٨١ هزار و ٥٠٠ بشکه از نفت ایران را دریافت کرده‌اند.

میزان واردات نفتی هند در ماه ژوئن حدود ٠,٦ درصد بالاتر از میزان واردات در ماه می بوده است. این درحالی است که در ژوئن سال گذشته، واردات نفتی هند از ایران  به ٢٧٤ هزار بشکه در روز می‌رسیده است.

انتظار می‌رود واردات نفتی هند از ایران در ماه‌های آینده به بالاترین سطح خود در هفت سال گذشته برسد.

در میان پالایشگران هندی، شرکت نفتی خصوصی اسار بالاترین میزان واردات نفت از ایران را داشته و به طور میانگین روزانه ١٨٠ هزار بشکه نفت از این کشور وارد کرده است. پس از این شرکت نیز شرکت‌های مانگلور قرار داشته است.

۱۳ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۳۸۶