نشت گاز خطوط لوله ایران در خلیج فارس مهار شد

نشت گاز خطوط لوله ایران در خلیج فارس مهار شد
نشت گاز از خط لوله انتقال گاز یکی از سکوهای میدان مشترک سلمان در خلیج فارس مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشت گاز طبیعی از خط لوله ترک خورده دریایی سکوی میدان مشترک سلمان در آبهای خلیج فارس با انجام یک عملیاتی تعمیراتی به طور کامل مهار شد.

بر این اساس کارکنان تعمیرات زیر آب شرکت نفت فلات قاره ایران با اجرای یک پروژه تعمیراتی در مدت زمان ۲۴ ساعت، نشت گاز از این خط لوله انتقال ۲۰ اینچی گاز طبیعی را مهار کرده‌اند.

این عملیات با حضور ١٦ نفر غواص و پس از ٢٩ ساعت غواصی مداوم و پیوسته در عمق ٣٥ متری آبهای خلیج فارس اجرایی شد به طوری‌که عملیات در پنج مرحله شامل تجهیز کارگاه، مهار شناور ALAMAR بر روی موقعیت به صورت چهار لنگره، اجرای عملیات غواصی و آزمایش فشار و جمع‌آوری تجهیزات و برچیدن لنگرها، برنامه‌ریزی و اجرا شد.

این عملیات مهر در حالی انجام شده است که از چند هفته قبل گاز تولیدی از ٩ حلقه‌ چاه در میدان سلمان توسط خط لوله ۳۶ اینچ یبه جزیره سیری ارسال و پس از جداسازی مایعات، توسط کمپرسورهای تقویت کننده‌ فشار به خط لوله ارسالی سیری به پالایشگاه‌های پارس جنوبی تزریق می‌شود.

به گزارش مهر، در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خط لوله سیری به عسلویه در پالایشگاه‌های فازهای ششم تا هشتم پارس جنوبی پالایش و به شبکه سراسری ارسال می‌شود.

عبدالرسول رازقی جانشین مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس اخیرا با بیان اینکه با بهره برداری از  خط لوله انتقال گاز ترش تاسیسات سیری به عسلویه زمینه انتقال گاز میدان سلمان به پالایشگاه‌های پارس جنوبی فراهم شده است، گفته است: این خط لوله به طول ۲۸۸  کیلومتر، طولانی ترین خط لوله ارسال گاز از دریا به تاسیسات خشکی پارس جنوبی است.

۱۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۴۰۲