بهره‌وری و فرصت سازی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

بهره‌وری و فرصت سازی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است
انعطاف‌پذیری و فرصت‌سازی تکیه‌بر اقتصاد دانش‌محور و بهره‌وری از عوامل تولید، از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش خبرنگار شانا، علی‌اکبری در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: انعطاف‌پذیری و فرصت سازی تکیه‌بر اقتصاد دانش‌محور و بهره‌وری از عوامل تولید، از مؤلفه‌های اصلی ارتقاء اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه کرد.

این نماینده مجلس دهم، با اشاره به ٢ مشکل اساسی اقتصاد، نخست دولتی بودن آن و بعد وابستگی به نفت، گفت: عقلانیت حکم می‌کند که انسان در ابهام مخاطرات احتمالی حرکت نکند، اقتصاد و سرمایه برای بالندگی به امنیت اطمینان‌بخش نیاز دارند، در غیر این صورت اقتصاد سالم شکل نخواهد گرفت و بلعکس تلاش برای دستیابی به رانت و گسترش قاچاق پیامد چنین رویکردی است.

اکبری بابیان اینکه تردیدی نیست که بخشی از قاچاق معلول اقتصاد خارج از نظارت دولت است و تنها با سخنرانی و تبلیغ نمی‌توان برای کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و گردشگری، امنیت و فضا ایجاد کرد، افزود: اطمینان خاطر از به وجود نیامدن فضای ناامن از وجود فضای امن بسیار مهمتر است. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و تیم وزارت امور خارجه توانستند وجه عزتمندی و درعین‌حال تعامل‌گرا و صلح‌جوی ملت ایران را برای جهانیان آشکار سازد.

وی ادامه داد: ثبات نرخ ارز در سالهای گذشته و کاهش تورم از ٤٠ درصد در سال ٩٢ به  ٩ و نیم درصد در خردادماه سال ٩٥ نشان از تلاش دولت تدبیر امید دارد اما رکود کماکان فضای کسب‌وکار را دچار اخلال کرده است امیدوارم دولت‌مردان چاره‌اندیشی کنند.  
۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۳۷۴