مواد پلیمری قابلیت امضای قرارداد بلندمدت در بورس کالا را دارند

مواد پلیمری قابلیت امضای قرارداد بلندمدت در بورس کالا را دارند
مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که اکثر محصولات پلیمری قابلیت انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالای ایران را دارند، گفت: به نظر می‌رسد اغلب شرکتهای پتروشیمی از این معاملات استقبال کرده و خواستار عقد قراردادهای بلندمدت با صنایع پایین دست شوند.

به گزارش شانا، محمد حسین کاکوئی نژاد، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس با بیان این مطلب گفت: انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالای ایران روشی بسیار مطلوب برای شرکتهای پتروشیمی و صنایع پایین دست است و به نظر می‌رسد اغلب شرکتهای پتروشیمی از این معاملات استقبال کنند و خواستار عقد قراردادهای بلندمدت با صنایع پایین دست شوند.

وی افزود: صنایع پایین دست همواره علاقمند به دریافت محصولات به طور مستمر و متناوب از شرکتهای پتروشیمی هستند، از سوی دیگر شرکتهای پتروشیمی نیز راغب هستند تا محصولات تولیدی خود را به طور مداوم تولید کرده و در فصول مختلف و در شرائط رونق و رکود با انباشت کالا رو به رو نشوند، از این رو به نظر می‌رسد امضای قراردادهای بلندمدت روش مناسبی برای شرکتهای پتروشیمی و صنایع پایین دست است.

کاکوئی نژاد با اشاره به این که امضای قراردادهای بلندمدت برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اطمینان خاطر ایجاد می‌کند، تصریح کرد: همواره نگرانیهایی در خصوص تامین مواد برای مصرف کنندگان وجود دارد، از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان همواره در خصوص تناوب تولید و انباشت محصول در انبارهایشان برای محصولات فصلی با نگرانیهایی روبه رو هستند، اما عقد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا این مشکلات را برطرف می‌کند.

به گزارش بورس کالا، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد: در تمام دنیا نیز مکانیزمهایی برای رفع این مشکلات ایجاد شده است و به نظر می‌رسد اغلب شرکتهای پتروشیمی و صنایع پایین دست نیز در تلاش هستند تا این مشکلات را رفع کنند.

وی تاکید کرد: شرکتهای پتروشیمی با همکاری بورس کالای ایران در ماههای اخیر تلاش کردند تا از طریق امضای قراردادهای بلندمدت دغدغه ها در بازار را کاهش دهند که تاکنون یک مورد از این شیوه قراردادها در بورس کالا بسته شده است.

۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۳۹۹