واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ششم مجتمع پارس جنوبی تکمیل شد

واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ششم مجتمع پارس جنوبی تکمیل شد
ردیفهای سوم و چهارم واحد احیای گوگرد پالایشگاه ششم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به بهره‌برداری رسید.
مدیر پالایشگاه ششم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با راه‌اندازی ردیفهای سوم و چهارم واحد بازیافت گوگرد، تمام گاز اسیدی تولیدی در واحدهای شیرین سازی از سوی این واحد دریافت و به گوگرد تبدیل می شود. 
 
مهران دوج افزود: در این مرحله افزون بر افزایش حجم تولید گوگرد از ٢٥٠ به ٤٢٠ تن در روز، از سوزاندن و انتشار پنج هزار تن در هفته گازهای سمی حاصل از احتراق جلوگیری می‌شود.
 
وی اعلام کرد: گاز دریافتی از سکوی فازهای ١٥و ١٦ که به وسیله خط لوله‌ ٣٢ اینچ وارد پالایشگاه ششم می شود، ترش‌ترین خوراک در بین پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی است و بر این اساس تکمیل و راه‌اندازی واحدهای بازیافت گوگرد این ‌پالایشگاه با توجه به مشکلات عمده‌ که در این فرآیند قرار داشت، از اهمیت بالایی برخوردار بود.

فازهای ١٥ و ١٦ با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای استفاده در شبکه مصارف خانگی، تجاری و صنعتی، تولید روزانه‌ ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، تولید سالانه‌ ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ «LPG» (پروپان و بوتان)، تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ مستقر در منطقه عسلویه و تولید روزانه‌ ٤٠٠ تن‌ گوگرد به مرحله اجرا درآمده است.

۱۵ تیر ۱۳۹۵ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۳۹۷