نام کشورهای معاف از تحریم علیه ایران

نام کشورهای معاف از تحریم علیه ایران
هیلاری کلینتون امروز اسامی کشورهایی که از تحریم های اعمالی ایالات متحده علیه ایران معاف خواهند شد را ارائه کرده است. این لیست شامل هفت کشور میشود که در این بین نام ترکیه و کره جنوبی نیز ذکر شده.

به گزارش تابناک، ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بود که قرار است تعدادی از کشورها را به این دلیل که از قبل تحریم نفتی و مالی ایران متضرر خواهند شد، از اعمال این تحریم ها معاف کند.

امروز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا لیست حاوی اسامی این کشورها را اعلام کرده که در آن نام هند، کره جنوبی، ترکیه و چهار کشور دیگر از جمله مالزی، آفریقای جنوبی، تایوان و سریلانکا نیز میشود.

وی عنوان کرده است که این کشورها به همراه ژاپن و تعدادی از کشورهای اروپایی که پیش از این جزو کشورهای معاف از تحریم علیه ایران بودند، به این دلیل که توان اقتصادی برای اعمال تحریم ها علیه ایران را ندارند از این تحریم ها مستثنی شده اند.

با این حال کلینتون همچنان مواضع خصمانه علیه ایران را نشان داده است و ابراز کرده که آمریکا قصد دارد تا با کاهش درآمد نفتی ایران یک پیام مهم به این کشور بفرستد و آن اینکه تا زمانی که ایران آنگونه که وی گفته، جامعه بین الملل را متقاعد نسازد با فشارها و محدودیت های فزاینده روبرو خواهد شد.



۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۹۳۰