برجام تجربه موفقی از گفتگو میان ایران و کشورهای‌ اروپایی است

برجام تجربه موفقی از گفتگو میان ایران و کشورهای‌ اروپایی است
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اعلام حمایت مجلس از استمرار گفتگوها، افزایش تعامل و گسترش مناسبات میان ایران و اروپا گفت: تجربه برجام مرحله موفقی از گفتگوی سازنده در این راستا بود.
به گزارش شانا، کاظم جلالی در دیدار ریچارد هوویت نماینده پارلمان اروپایی از گروه سوسیالیستها، ارتباطات سیاسی و پارلمانی بین مجلس ایران و پارلمان اروپا را در گسترش و ارتقای فضای تفاهم متقابل، مثبت ارزیابی کرد و افزود: از ایفای نقش سازنده اروپا استقبال می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی موانع بانکی بر سر راه تحقق کامل مفاد برجام افزود: ایران به تعهدات خود بر طبق موازین بین المللی عمل کرده و اکنون طرف مقابل به ویژه آمریکاییها باید دست از بهانه تراشیهای مختلف بردارند و به تحقق کامل برجام کمک کنند.

اتحادیه اروپا از برجام حمایت می کند

ریچاد هوویت نماینده سوسیالیست پارلمان اروپایی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران، هدف از دیدار خود را بررسی تحولات مربوط به توسعه روابط بین ایران و اتحادیه اروپا بویژه پس از برجام عنوان کرد و گفت: اتحادیه اروپا بعنوان یکی از شرکای تجاری سابق ایران اجرای برجام را در جهت صلح و رفاه منطقه ای و بین المللی تلقی و از آن حمایت می کند.
 
هوویت افزود: با کمال تاسف باید اذعان کرد که بین ایران و طرفهای اروپایی و غربی سوء تفاهماتی وجود داشته که ضرورت دارد در فضای جدید ناشی از انعقاد برجام این سوء تفاهمات مرتفع شده و دوطرف در جهت گسترش مناسبات فیمابین حرکت شتابانی داشته باشند.

این نماینده پارلمان اروپایی همچنین در ادامه گفت: افزایش تلاشها در جهت اعتمادسازی متقابل و اهتمام به اجرای متقابل مفاد برجام اثرات مثبتی بر دورنمای مناسبات طولانی مدت بین ایران و اتحادیه اروپا خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی موانع موجود احتمالی در نظامهای بانکی کشورهای اروپایی برای تسهیل ارتباطات تجاری از پیشنهاد خود به پارلمان اروپا برای ایجاد گروههای تخصصی کارشناسی در سطوح وزارتی و بانکی ایران و اتحادیه اروپا به منظور تسهیل شرایط تجاری خبر دارد و ابزار امیدواری کرد این روند بتواند نیل به اهداف مدنظر را تسهیل و تسریع کند.

هوویت در این دیدار، خواستار افزایش رفت و آمدهای پارلمانی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپایی شد.

ریچارد هوویت نماینده پارلمان اروپایی از گروه سوسیالیستها دیروز (یکشنبه، ٢١ تیرماه) با کاظم جلالی و علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۴۲۸