خودروهای ترانزیتی در سهمیه بندی گازوئیل جایگاهی ندارد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:مهم‌ترین موضوع هایی که در سهمیه بندی گازوییل به آن باید توجه شود مربوط به خودروهای ترانزیت است وباید دولت برنامه هایی برای سهمیه بندی و تعیین نرخ آن ها نیز ارائه دهد.

حسین امیری خامکانی نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه  بخش عمده ای از قاچاق گازوئیل در مناطق مرزی کشور از طریق کارت های سوخت صورت می گرفت، اظهار کرد :بر همین اساس تعدادی از کامیون ها در تعمیرگاه ها و پارکینگ ها بدون هیچ گونه استفاده و صرفا برای اینکه مالکان این خودروها از کارت های سوخت آنها برای قاچاق و پرکردن باک های خودروهایشان استفاده می کردند  فعال بود.

وی افزود:در همین راستا برای پیشگیری از معضلات این چنینی ، طرح تغییر سهمیه بندی گازوئیل خودروها اقدام مناسبی است و  سهمیه بندی های گازوئیل به صورت تک نرخی  است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تعیین سهمیه بندی گازوئیل افزود:کاری که باید در اسفند ماه 94 انجام می شد اختصاص 90 تا 95 در صد یارانه سوخت و تعیین نرخ سوخت هایی مانند گازوئیل به کشورهای دیگرو یکسان سازی آن بود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و همین امر  افزایش قاچاق گازوئیل را به دنبال داشت.

وی در پایان گفت : کامیون های ترانزیت شده از طرح سهمیم بندی گازوئیل هیچ بهره ای نمی برند و از مهم‌ترین موضوع هایی که باید به طور جدی در آن ورود پیدا کرد خودروهای ترانزیت شده خارجی است که از کشور عبور و وارد کشور های دیگر می شوند  وباید دولت برنامه هایی برای سهمیه بندی و تعیین نرخ آن ها نیز ارائه دهد تا در آینده ای نزدیک به سمتی برویم که دیگر حرفی از قاچاق سوخت به میان نیاید.

۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۳۸۱