اجرای رگولاتوری راهبردی مهم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی است

اجرای رگولاتوری راهبردی مهم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی است
تبدیل شدن شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سازمانی رگولاتوری که بتواند روابط طرح ها و مجتمع های پتروشیمی را هماهنگ کند برای توسعه آینده صنعت راه گشا است.
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر لزوم نهادینه شدن نظام رگولاتوری در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیازمند تعریف راهبردهای جدیدی برای توسعه است و باید در تعیین و تبیین روابط میان طرح ها و مجتمع های پتروشیمی و تسهیل گری با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود فعال شود.
عباس شعری مقدم با بیان این که شرکت صنایع ملی پتروشیمی همواره با هدف همکاری بیشتر میان مجتمع های پتروشیمی با سبک ریش سفیدی سعی در حل و فصل مشکلات داشته است، گفت: این روش بطور یقین پایدار نخواهد بود و باید ساز و کارهای قانونی برای این مسئله تعریف شود و در این مسیر به جای آیین نامه رگولاتوری تنظیم شده قبلی که مبنای بازدارندگی داشت، یک آیین‌ نامه جدید حمایتی تنظیم شده است.
نایب رئیس هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که تفکر و سیاست ما در صنعت این است که همه باید با هم حرکت کنیم و با هم ارتقا یابیم، افزود: اگر قرار است صنعت پتروشیمی رشد کند باید همه شرکت های فعال در این صنعت، در هر نقش و جایگاهی که باشند متعالی شوند و در مسیر توسعه با شتاب بیشتری گام بردارند.
وی تصریح کرد: در استراتژی جدید تلاش می شود، افزون بر ایجاد همگرایی میان شرکت ها و حمایت از سرمایه گذاران به بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در این صنعت کمک شود.
شعری مقدم با بیان این که دستیابی به اهداف متعالی و تحقق ایرانی توسعه یافته، جز با همدلی، همراهی و مشارکت سرمایه های انسانی و عناصر دلسوز و متخصص و متعهد امکان پذیر نیست، افزود: در صنعت پتروشیمی برای رسیدن به این هدف، استفاده و بهره گیری از علوم و فنون جدید و زیر ساخت های مدیریتی، نرم افزاری و سخت افزاری که بر پایه تجارب و عملکرد سازمان های موفق و برتر، پایه ریزی شده باشد، اجتناب ناپذیر است.
الزام شرکت های پتروشیمی به رعایت قوانین اچ. اس. یی
عضو شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر رعایت قوانین و دستور العمل های اچ. اس.یی اظهار کرد: به موجب این آیین‌نامه مجتمع های پتروشیمی موظف هستند نکات و دستورالعمل های صنعت پتروشیمی را در زمان فعالیت خود رعایت کنند که توجه به مسئولیت های اجتماعی و رعایت اصول اچ. اس.یی در کنار توسعه صنعت از آن جمله است.
وی کمک به کیفیت و توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت کارکنان را که از گذشته با ایجاد ساختاری مناسب تحت عنوان مدیریت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست شکل یافته است از دیگر فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی برشمرد و گفت: امید است تمام شرکت های بخش خصوصی با همکاری و تعامل در مسیر رعایت قوانین و دستور العمل های اچ. اس. یی کوشا باشند.
شعری مقدم کمک به ایجاد سیستم های مدیریت کیفیت و تنظیم دستورالعمل های لازم، ارائه آموزش های تخصصی، حفظ آمادگی در مقابل حوادث صنعتی ناشی از نشت عوامل شیمیایی در محیط کار از طریق برگزاری مانورهای دوره ای، نشان از توجه راهبردی به موضوع با اهمیت مسئولیتهای اجتماعی دانست.
شعری مقدم ادامه داد: بی تردید یکی از راهکارهای اساسی برای پیوند مستمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت هایی که اکنون با ساختار خصوصی اداره می شوند، مسئولیت های اجتماعی و توجه مستمر به این مهم اخلاقی است که زمینه ساز هم افزایی و سرانجام توسعه پایدار صنعت پتروشیمی می شود.
۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۴۷۳